lørdag 27. september 2008

Jag piffar 1!


Äntligen har jag piffat klart!
I november hoppade jag glatt på ett PIF hos Klockarbarn. Klockarbarn skickade två underbara mössor till mig men själv har jag dröjt med att sy och skicka mina. Nu äntligen har jag tagit tag i det och sytt klart mina tre PIF.

För den som inte vet är PIF en Pay It Forward. Man skulle skicka en hemgjord present till de tre första som svarade på ett inlägg. Först ut att svara hos mig var Carolina och nu har jag sytt en randig tröja till hennes dotter. Tröjan är i härlig orange-röda toner med röd mudd i halslinning och ärmslut. Hur presenten togs emot kan du läsa här.

Mönster:
Meedom form 1, storlek 74.

Material:
Röd-orangerandig Eisertrikå, röd mudd från gömmorna.

Snart:
Visar jag de andra två PIFpresenterna jag skickat.

5 kommentarer:

Carolina sa...

Vi tackkar igen och meddelar att den faktiskt passar redan nu och den kommer passa länge. Kul!

prickig design sa...

Mycket fin! Har gästerna gått och lagt sig?Eller tjuvar du lite datortid i alla fall! ;0)

Jes sa...

Snygg tröja, jag har fortfarande minna 3 PIF kvar men jag ska ta tag i dem så fort jag är klar med mina tofflor, hoppade nog på samtidigt som du i november någon gång så snart har ju året gått :)

Thea sa...

Fiiiin tröja! Det tyget var bara så himla fint! Jag älskar det!

Du påminner mig om att jag har 3 PIF:ar att sy. Hua!!

Gekko sa...

Tack:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no