lørdag 5. september 2009

Bara för snyggt...


Jag vet inte riktigt hur det går till! JNYdesign kommer med det ena snygga tyget efter det andra, denna gången är det apor och lejon i samarbete med Johanna Ahlard. Tyget är bomull/lycra i samma sköna kvalitet som husvagnarna och stjärnorna.

Jag fick mina första tyger igår, dels gröna och gula apor och lejon och sen några härliga nya färgställningar i husvagnstygerna. Nästa vecka kommer även de nya molntygerna skickas ut, jag längtar! Problemet är mest att hitta tiden att sy allt jag vill, det är bara så härligt att bli så motiverad av alla fina tyger!

Här har jag sytt en tunika till Gullklumpen i det gröna apor/lejontyget, för att spexa till det lite sydde jag på rosa kantar. Nu vill jag bara sätta saxen i resten av tygerna, vad har ni för planer med era tyger förresten? Jag vill sy bodies i turkosa apor och lejon med orange kant, blanda gul-orange apor och lejon med rött, sy mössor i hundratal och ja, listan är lång!

28 kommentarer:

LustigLinda sa...

åh vilket underbart tyg och fin modell! Vill oxå ha sånt tyg men det turkosa helst, kanske måste jag beställa...

Doris_Assar sa...

Åh, härligt!!!!!

KRUMELEJ sa...

Hej!

Vilken härlig färgkombination!! Själv har jag tänt att sy t-shirts och tights i orangae apor/lejon till lillkillen och kusinen och sedan har jag faktiskt beställt det turkosa till mig. Jag får se vad jag lyckas få till av det :). Tack för en inspirerande blogg.

KRUMELEJ sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
LillaBarn sa...

Jättefin... Härliga färger och ursnyggt tryck. Vill också ha...

Skaparmani sa...

Men shit, har du redan fått det tyget, åh vad jag blir avis.

Supersnyggt, har också beställt aporlejon.

Pernilla sa...

Jätte härligt tyg!! Super fin tunika =)

re.do sa...

Jag som älskar grönt tycker att det blev sjuktsnyggt! Halelulja!

Ahlard sa...

Åh så kul!!! Äntligen får jag se dom på riktigt. Snygg kombo. GLAD/ Johanna

SiriR sa...

Superlekker! Og stilige farger sammen.

Heilt spesiell sa...

Riktig fresht og fint.
Jeg har ingen planer for de nye stoffene enda,men det kommer nok når jeg får de i hus;)

Kanskje en nattkjole til Annika..

elin sa...

friske og moro farger sammen!!!!

Anna, Tvillingtand sa...

Härlig kombination!

Fotograf Jenny Thörnberg sa...

Ja, det var verkligen snygg och jag gillar viken fin form på tröjan, och allt egentligen.

Lallis/Helene sa...

Åh så fin! Härlig färgkombo! Längtar efter mitt tyg, ska bli så kul att få sätta saxen i det!

MinaMirakel sa...

Ser fantastiskt ut, jag måste nog oxå beställa./Åsa

Lilla NovaK sa...

Helt underbar! Kobinaionen grönt/rosa blev verligen kanonbra! Jag hade inte tänkt beställa det här tyget, men när jag ser hur fint det blev blir jag nog så illa tvungen.... =)

Fia sa...

Superfin! Gillar egentligen inte grönt så mycket men den här var jättefin!

Cecilia sa...

Pricken över i med den rosa kanten, så fint :)

Längtar efter mina tyger!

Nilla sa...

Va kul! Längtar tills jag får mina tyger från JnyDesign! Verkligen härlig färgkombination det blev!

Unknown sa...

Snygg tunika, fint tyg och snygg färgkombo!

Ninne sa...

Superfräsch!

SWiSWi sa...

Jättefint spex!

malin sa...

åh vad snygg kombo! Själv så väntar jag på husvagnstyget i orange/brun! Så många planer, så lite tid!

Hello sa...

Så många planer, så lite tid, det kan jag verkligen skriva under på!

Jag har planer på klänning med apor och lejon och kanske tröjor med moln i nya färger. Vi får se vad det blir! Snyggt vart det här i alla fall. Rosa blev en roligt effekt till!

Gekko sa...

Johanna: vad kul för dig att få se alla möjliga alster med dina små figurer på! :-)
Gullklumpen är riktigt riktigt nöjd med sin tunika, enda "problemet" är att hon vägrar godta att det är lejon på den, enligt henne är det bara väldigt många apor... :-D

Mysebo sa...

Så fint, väntar på mina tyger. Men tror inte att jag kommer hinna sy i dem innan Skrutt föds, en sak itaget :-)

Erica sa...

så underbara saker du syr!!!!!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no