tirsdag 13. mars 2007

Knapprevolution

En fantastisk upptäckt!!!!
Det tråkigaste som finns (om man nu gillar att överdriva) är att sy i knappar. Min välanvända manual till symaskinen har gett mig lösningen:

Man kan sy i knappar på maskin!!!

Man syr med sick-sack, ställer in stygnsbredden efter knappen och knyter ihop trådändarna under knappen, gärna efter att ha virat tråden några gånger runt om de trådar som håller knappen nere.
Jag kör för hand utan att använda pedalen av ren rädsla för att jag ställt in stygnsbredden fel. Simsalabim, färdigt isydd knapp!

2 kommentarer:

Heilt spesiell sa...

I know-det er helt fantastisk faktisk!!Jeg hater å sy knapper for hånd..!

Gekko sa...

:-) Så moro å få en kommentar på denne så mye senere! Hadde helt glemt bort innlegget! :-D Derimot syr jeg aldri mer i knapper for hånd. Nå har jeg oppdaget at en del maskine (inkl min men jeg har ikke kjöpt) har egne presserfötter for det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no