fredag 9. mars 2007

Orange velour



Äntligen hittade jag orange velour i precis den nyans jag letat efter! Var på Calletex i Örebro, de hade många fina bomullsvelour i olika färger, tyvärr inga bruna och inga med fina mönster. Men turkos och orange fanns. Har många planer för den ena meter jag köpte av vardera, en tunika som denna skulle till exempel vara kul!

Idag blev det dock ett enklare projekt, ett par byxor i samma anda som dessa. Kul att kunna matcha med muddväven från E-slöjd som jag köpte på Syfestivalen.

8 kommentarer:

Botilda sa...

Snyggt, snyggt! Jag vill också ha just de färgerna - orange och turkos. De är rätt svåra att hitta.

Anonym sa...

Underbara byxor!!! Jag har oxå en snygg orange velour som ligger och väntar på att bli brallor... Vad betalde du för velouren? Nyfiken bara... Jag hittade i Uppsala och den var dyr tycker jag, 159:-/m...

Måset oxå beställa från E-Slöjd!!!

Gekko sa...

Tackar!
Jag hade tur tror jag och fick bara betala 90:-/m. Inte så tokigt tycker jag. Senare samma dag hittade jag velour för 50:-/m på Ohlssons Tyger, också det bomullsblandning. Det var någon kampanj, där var det tyvärr mest "vuxenfärger", köpte en svart och en ljus blå men annars var det inte så mycket roligt.
MG-tyger kan du ju annars prova, man kan ju beställa från nätet. Om du skall beställa från E-slöjd kan man fråga där också, på mässan sa de att det händer de har velour fast de inte lägger ut det på hemsidan.

Anonym sa...

Super snyggt! Jag är också orange- och velourtokig. Har beställt ett joggingtyg i orange som jag med spänning väntar på.

Är det E-slöjds vanligt trikå du gjort mudden av eller har de speciell muddväv?

Gekko sa...

Mudden är E-slöjds vanliga trikå, de säljer den rundstickad (som när man köåer muddväv t.ex på Ohlssons Tyger).

Snyggt med orange joggingtyg! Jag har en liten bit sånn som i tanken skall bli en detalj i en munkjacka så småningom.
Vore kul att se vad du gör av ditt tyg!

Anonym sa...

Tack!
Då ska jag också leta rätt på nått e-slöjd som matchar.. (har 20 meter av olika färger i mina gömmor)

Joggingtyget ska antagligen bli kjolar, munkjacka och lite byxor...

Lovar att visa när det blir nått :)

Anonym sa...

tänkte bara nämna att gittes har jättefint mörkbrunt velourtyg, om du fortfarande är sugen på den färgen.

Gekko sa...

Tack! Vad snällt av dig! Har fått tag på lite som jag inte sytt något av än. Men då vet jag! Är himla sugen på att beställa därifrån, så kanske jag kan använda det som ursäkt:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no