mandag 5. mars 2007

Syfestivalen - en hobbysömmerskas dröm

Syfestivalen i Sollentuna i helgen var en upplevelse! Så många häftiga tyger och så mycket folk. Sen var det ju inte alla försäljningsställen som var lika intressanta, smaken är som baken.
Förhandstippade favoriten E-slöjd var ju underbar. Enda problemet var att välja mellan alla färger. Tur att man kan beställa på nätet! Vissa av tygerna är bara stuvar (tyvärr, plånboken fick bestämma).



MMH Barnkläder är ett litet företag som jag aldrig hört talas om innan. De sålde förutom egentillverkade snygga barnkläder även tyger. Och vilka tyger! Velour i alla skepnader, randig, prickig och enfärgad. Dyra tyvärr för de prickiga, men det kändes som en härlig kvalitet. Tyvärr blev det inte så mycket på mig hos MMH, men attans nöjd är jag! Den gula velouren med svarta prickar på och den bruna enfärgade på bilden nedan kommer från MMH. Den ljust beiga är från Tygvaruhuset.


MG-tyger hade också mycket fint, men här var pengerna verkligen på upphällningen (hade redan överskridit budget rejält) så det blev bara en mörk orange velour (den ser rödare ut på bilden än i verkligheten) och en prickig trikå. Så får vi bara se vad jag får sytt av det hela!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vad många fina tyger di köpt. Tyvärr ligger mässa alldeles för långt bort för mig så jag besökte den inte. Får hoppas att den blir närmare nångång.
/Klockarbarn

Gekko sa...

Jag reste själv en liten bit för att komma mig dit, men det var det värt! Dock bor jag ju så nära att jag kunde ta det på en dag, hälsa på kompisar och komma hem innan läggdags ändå, så jag ska väl inte klaga.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no