mandag 1. august 2011

Verktøysape

Dette føles litt vrient. Livet ble litt slått ut av bane 22. juli og selv om min familie ikke er direkte rammet føles det tungt og lysten til å blogge har ikke helt vært her, det er så mye annet som har føltes viktig i livet! Mine tanker har gått mye til de som er rammet av de utenkelige hendelsene i Oslo og på Utøya.

Verktøysgenser til min verktøysape

Samtidig går livet videre. Ferien er snart over og hverdagen venter. Gekko skal snart vises fram på Moteuka i Oslo og jeg har akkurat ferdigstilt en herlig katalog med uvurderlig hjelp av Malin / Skapat av mig.

Og i dag har jeg til og med fått litt tid ved symaskinene. Verktøysstoffet fra JNYdesign inspirerte meg til å sy en høstgenser til verdens beste Millemann. Han er intenst opptatt av maskiner og verktøy og ble overlykkelig når han skjønte at genseren jeg sydde var til ham.

:modell:
Tettsittende genser med kantebånd i halsen og fald i armslutt og nederkant.

:fremgangsmåte:
1. sy sammen den første skuldersømmen
2. sy på kantebånd i halsåpningen
3. sy den andre skuldersømmen
4. sy på armene
5. fald begge armene
6. sy arm- og sidesøm på den ene siden.
7. fald nederkanten
8. sy den andre arm- og sidesømmen.
9. stikk ned sømmonnene i armslutt, nederkant og i halslinningen.

:mønster:
Eget, str 98.
Lignende mønster:
-Meedom form 1 (men gå ned en størrelse på bredden)
-Ottobre Creative Workshop

:material:
Verktøysstoff fra JNYdesign. Interlock til kantebånd fra samme sted.

:verktøysape:
Millemann har en stor favorittbok, "Verktygsapan". Den leses med flittighet av vår lille klatreape :-)

2 kommentarer:

Susanna sa...

Fin tröja även om jag inte är helt övertygad om hur snyggt tyget är. Kan tänka mig att det går hem hos små ungar som älskar verktyg! Tror att båda mina barn skulle älska det! :)
/Strömming

Le Petit sa...

Ja, det är obegripligt det som har hänt i Norge.

Jättesnygg tröja! Jag tycker att detta tyg kommer fram och blir väldigt snyggt när det blir ett plagg av det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no