tirsdag 23. november 2010

Uten et bilde...

Det er jammen ikke ofte at jeg har et bildeløst innlegg i bloggen, og at det attpåtil er på norsk da gitt!
Ville bare skrive litt om helgen som kommer... Gekko kommer til å finnes på to julemarkeder samtidig og da må jeg vel gjøre litt reklame for det?

I Oppdal skal Oppdal Kunstlag ha sin årlige juleutstilling i Kulturhuset, og der skal Gekko være med. Her finner du mer informasjon om åpningstider.
Samtidig, i Trondheim går Trondhjæmsdesignernes eget julemarked av stabelen på lørdag fra 10-18 på Byscenen. Sjekk ut Facebookgruppen her. Der står jeg selv hele lørdagen, gleder meg!!

5 kommentarer:

g u r o sa...

Eg gler meg også!! :)
Kjem nok innom og seier hei!

Gryda sa...

Lykke til!

Syserine sa...

Så gøy! Jeg sitter på kurs i Stockholm. Skal forsøke komme meg til en stor stoffbutikk på Söder i morgen. Lykke til i helgen!

Miaa sa...

Hej, jag vet inte om jag skrivit det tidigare men jag älskar din blogg :) Började läsa den sen jag själv nydligen började sy barnkläder. Eller iaf en tröja och lite mussbyxor, haklappar och sånt smått. Jag har hittat så många bra tips i din blogg och jag blir verkligen inspirerad. Hoppas att jag blir lika bra som dig på att sy en dag, även om det lär ta ett tag innan jag lärt mig allt.

Nu har jag en fråga som jag undrar om du orkar svar på. det är så att jag är sugen på att sy på en applikation på min dottern nysydda velour byxor. Aprikationen vill jag klippa ut i velor. Hur ska jag då göra med mellanlägg?

Har du nått bra tips på hur det ska sitta?
Jag gjorde ett test med smma tygen och strök på mellanlägg på själv applikationen och sen sydde jag på den. Fungerar det med tvätt osv?

tack för svar.

Kram och ha en fin kväll!! Miaa
http://actioonradar.blogg.se

Gekko sa...

g u r o: Så hyggelig om du kommer innom! Kanskje jeg får se mini også da?

Takk Gryda og Syserine!

Miaa: Tack för dina snälla ord! :-) Övning ger färdighet, så det tror jag absolut!
När man syr applikationer är det bra med ett mellanlägg som är dubbelhäftande, hifix eller vliesofix kan det heta. Sen är det bra med ett mellanlägg som man river av på baksidan av det tyg man syr applikation på, detta för att det inte ska bubbla. Bloggaren KokaLal har gjort en jättefin tutorial på applikationer, kolla in där för massor av bra tips. Men det låter som att du gör helt rätt!

http://kokalal.blogspot.com/2008/02/applikationsguiden.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no