fredag 1. april 2011

Goodie bag


Några sköna vänner är på väg att flytta långt bort och för ett par dagar sedan invaderade ett stort gäng en hel restaurang för att säga hejdå. Jag vet inte hur många barn det var, det var många!
Hur som helst bestämde jag och sambon oss för att göra en goodie bag med lite personliga favoriter i köket som hejdåpresent.

Jag har tidigare skrivit om en tygskatt jag fick i höstas, den kom från just denna familj. Så valet av förvaring till goodie bagen var rätt lätt. En liten förvaring sytt i ett av tygskattens tyger! Visst är det härligt, ge bort ett tyg, få en goodie bag tillbaka! ;-)

Yttertyget kommer alltså från tygskatten, ett härligt lila och turkost tyg med massor av liv och spenst. I love!
Till innertyg valde vi (jag och mannen i huset) vaxtyg i turkos med vita prickar. Brödkorgen syddes sen på ett lite annat sätt än det jag visat senare Som en dubbelsydd påse med avsydda hörn. Inget mellanlägg då vaxtyget i sig är så stelt och yttertyget är rätt kraftigt. Jag gjorde den rätt hög, så kan man antingen vika ner kanterna och ha som brödkorg eller inte vika ner och använda till förvaring av precis vad som helst.

Goodie bagen fylldes av ekologisk camembert, min favoritpasta, mörk choklad med saltflingor i, en favoritkorv och en supermarmelad. Jag tror det uppskattades av båda. Barnen brydde sig kanske inte.


:tyg:
Härligt kraftigt bomullstyg från tygskatten i turkos och lime. Turkos vaxtyg från gömmorna. Kan ha varit en duk från Kid eller liknande?

:mönster:
Eget, superenkelt. Jag har en tanke på att lägga ut mönstret i en tutorial, får se vad det blir.

:tråkigt
Att de ska flytta, och så långt också! 
Vi kommer til å savne dere!!!

3 kommentarer:

Helena sa...

Fin! Gillar också den modellen av brödkorgar/förvaringskorgar, så lätt att sy, gillar när sömnaden går fort :)

Marit sa...

Så koselig gave!

Unknown sa...

Vilken bra present! Jag hade blivit jätteglad för en sådan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no