onsdag 6. april 2011

Finland möter Norge


Finsk design på sitt allra bästa! Folklore Fish från Ikasyr, här i möte med norsk design genom mitt mönster på  vippkjol! Hjärtat slog lite extra när jag fick hem tyget, visst ser det snyggt ut på bild? I verkligheten är det ännu lite snyggare och så mjukt och skönt!

Kjolen sydde jag med tanke på Gullklumpen. Hon är väldigt fin i blått men har som (kanske?) bekant högt och tydligt basunerat att lila är det enda som duger. Det funkar också med rosa men de flesta andra färger ratas.
Om hon vägrar blir det nog att jag lägger in kjolen på Sukker, den är alldeles för härlig till att bli hyllvärmare!



:mönster:
Mitt eget till vippkjol, storlek 110. Jag har lite funderingar på att börja sälja detta mönstret. Finns det intresse? Det finns från storlek 86 till 122 i enkeltstorlekar.

:material:
Öko-texmärkt interlock i turkos från Ikasyr i Finland. Det finns att köpa även hos Strömming i Sverige och Cetho i Norge.
Mudd i aqua från Stoff och Stil, jag tror tyvärr den färgen har utgått från deras sortiment.

:åsikt?:
Jag får mycket önskemål om att sälja många av mina mönster. Är vippkjolen intressant? Kommentera eller maila mig gärna om det!

8 kommentarer:

Kristin sa...

Det är verkligen en jättesöt modell. Och tyget gjorde sig väldigt bra som kjol =) Jättefin!

Camilla/NÅNI by Smillas Design sa...

Vad snyggt tyget är, och kjolen också såklart!

Anonym sa...

Modellen finns i en Allt om handarbete, har själv sytt den modellen. Vådkjol hette den i tidningen :)

Hanna P S sa...

Tyget är så himla fint. Kjolen också, det blir så fint fall med sådana våder.

Jennie sa...

Jättefin modell på kjol! Dottern älskar kjolar och klänningar så jag skulle behöva ha ett bra mönster på kjol. Hade nog köpt ditt om det fanns till salu :)

od Andulky sa...

Underbar!!

Syserine sa...

Ja, jeg vil kjöpe mönster!!

Anonym sa...

Skulle gärna köpa mönstret, har letat efter nåt liknande men inte hittat. Superfint!

//Eva-Lotta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no