søndag 25. mars 2012

Det trodde jeg ikke...


Det er mye jeg trodde at jeg aldri skulle sy. Deriblant løper/duk. Jeg hadde ikke engang tenkt tanken! Men til jul fikk jeg en kjempefin løper av mamma, som hun hadde sydd. Med en side i lilla og den andre i hvitt. Og så hadde hun gjort hjerteapplikasjoner og sydd på blonder og bånd. Den er kjempefin!

Så når svigerinnen ønsket seg løper til spisebordet i bursdagsgave haket jeg på det sporet med en gang. Vanskeligheten var så klart å bestemme meg for stoff, farger og uttrykk. Jeg bestemte meg til slutt for å gjøre den ganske enkel, med naturhvite blonder til kortendene, en dekorstripe i samme blonder i en buet linje, og falder på langsidene.
Min duk ble ikke vendbar, det blir et annet uttrykk av det.

Så nå har jeg gjort noe nytt! Jeg som har sverget at jeg ikke skal sy gardiner har faktisk sydd en løper, og likte den så godt at jeg gjerne hadde hatt en selv!

En annen sperre jeg har er onepiece, men nå har Gullklumpen ønsket seg en så lenge at jeg faktisk har kjøpt stoff og har planer om å sy en til henne!
Har du noe du har en sperre på å sy? 


2 kommentarer:

Litefrø sa...

jeg har mange sperrer! hehe:) Body er noe jeg har tenkt å sy lenge men som jeg bare ikke kommer igang med... også som deg... løpere og annen lappeteknikk;) Men onepiecer har jeg sydd så mange av at der har jeg fått en motsatt sperre;)

Eli sa...

Kjempefin duk!
Jeg har lenge hatt sperre på å sy glidelås, men nå tror jeg at jeg har kommet over den :-) Og så har jeg sperre på å sy hva som helst til meg selv... :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no