fredag 30. mars 2012

Tid for pannebånd?


Den som har lest i bloggen tidligere i uka har kanskje forstått at symaskinene ikke har vært så tilgjengelige. De var lenge begravet i et berg av esker. Etter noen dager med rydding, sortering og omstuvning samtidig som jeg pakket leveranser til butikker har jeg nå endelig begynt å se en ende. Og etter at min kjære tok et ordentlig skippertak og viste musklene sine (mens jeg sto og pekte) har jeg endelig passasje fram til symaskinene.
Barnas barnehage (förskola) har veldig fine ansatte (eller barnehagevoksne som barna sier), og så liker de Gekko :-)
Nå har de gått sammen en liten gjeng og bestilt litt pannebånd. Og de ville jeg jo bli ferdig med før påske! Så sent i går kveld, etter trening, brødbaking og alskens forsøk på å holde hodet over vannet brøytet jeg meg vei til symaskinene og fikk svingt sammen 6 st pannebånd i glade farger og stoffer. Jeg blir alltid like glad når jeg kommer til barnehagen og får se både barn og voksne med Gekko på hodet :-)

Med det samme jeg holdt på sydde jeg en fin rosa og gul vårlue til frøken Gullklumpen. Jeg tenkte hun skulle ha den til barnehagen i dag, men her snør det friskt så det får vente. 


:mønster:
Lue, eget mønster. Mønsteret finnes til salgs her. Tutorial på fin måte å sy luer finner du her.
Pannebånd, eget mønster, tutorial finner du her.

:material:
Alt fra egen nettbutikk :-)
Rosa blomster, design Gekko

Brune blomster, design Gekko
Skogens dyr, design JNY
Circle&star, design Gekko
Rosa Cirkus, design Gekko

:snart:
Er det påske! Jeg gleder meg, skal gå på både bortover- og nedoverski og bare kose meg!

6 kommentarer:

Eli sa...

åååh, så fint det stoffet er. Sender en mail med bestilling ;-)

Jeg synes forresten jeg kjenner igjen den ryddemetoden din fra vi delte rom da vi var små - du satt på en stol og pekte imens jeg ryddet, under trusler om at du aldri mer ville leke med meg, hehe ;-)

Anonym sa...

Hæ? Nei nå skjønner jeg ikke hva du snakker om! ;-) *plystrer og ser seg rundt*
Denne gangen var det ikke trusler inneblandet da, bare et allment ønske fra muskelbunten om å ha et ryddigere hjem og en gladere kvinne i hus :-D

Hanne Gulbrandsen Jakobsen sa...

Kjempefine pannebånd og lue :)

Tusen takk for hyggelig handel i dag, og ikke minst prat :) Jeg bestilte litt mer når jeg kom hjem jeg :)

Göd påske!! Påskeklem :)

Anonym sa...

Hanne fra Landet: jeg så det! Sender i morgen jeg! :-) Tusen takk for en trivelig prat og for handelen! :-)
Godt påske til deg også!!

I en Sving sa...

Så flotte pannebånd.
Kos deg med påsketur både nedover og bortover :)

Jeg har en påske give-away på bloggen min så kom innom og bli med da vel :)

Malin på pastill.nu sa...

Du syr så mycket fina saker! Och tygerna är helt underbara :-) Vill sy mer!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no