lørdag 29. august 2015

Magic forest


Jeg har lenge tenkt at jeg skulle sy en kjolebody til lillebaby, det er et plagg som ikke fantes så vidt jeg vet sist jeg hadde jentebaby for 9 år siden, og nå ser man jo de litt overalt.
Veldig smart plagg!

Jeg stikker innom Klar, ferdig - sy! i Trondheim litt av og til (ok, ganske ofte, det er søskenbarnet mitt som driver butikken og det er så utrolig koselig og inspirerende sted å være!).
For et par uker siden når jeg var der ble jeg rett og slett litt forelsket i jerseyen Magic Forest. Det er et herlig økologisk stoff i en skjønn mintgrønn farge som for meg passer veldig godt til både jente- og gutteplagg. Her har jeg matchet det med en lavendelfarget interlock til kantebånd.
Til nedre forstykket under skjørtet brukte jeg en ribb fra Stoff og Stil, rett og slett fordi jeg hadde for lite stoff! Den er kjøpt for veldig lenge siden, så jeg er usikker på om de fremdeles har den fargen?

:mønster:
Eget mønster til body, str 62.
Klippet av 2 cm nedenfor armhulen. Skjørtet er sydd på mellom øvre og nedre bodydel slik at sømmonnen ligger mellom skjørt og body, det er altså ingen sømmonn mot babyhuden her.

:maskinvalg:
Babylock Evolution overlock
Janome Cover Pro til kantebånd og fald nederst på skjørtet

:????:
Heter det kjolebody eller bodykjole?







3 kommentarer:

Carina, lurvendesign sa...

Vilket bra och praktiskt klädplagg. Jag vet inte heller om det heter Bodykjole eller Kjolebody, då detta var en liten nyhet för mig. Väldigt fint sytt med ett härligt tyg i milda fina färger.

Fangoria sa...

Så söt!

LilleLeo sa...

Så fin! :D Bodykjole høres bedre ut enn kjolebody. Trur eg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no