lørdag 26. september 2015

Perlefot til Babylock



Den som leter skal finne noe helt annet! :p
Jeg husker ikke helt hva jeg lette etter da jeg fant en uåpnet rull med rosa pompombånd som jeg kjøpte i Brasil i 2008... Båndet fikk meg til å tenke på bonuskitet med tilbehør som var med min Babylock Imagine, der var det blant annet en perlefot som kan brukes til bånd med perler og paljetter.  Og da måtte jeg jo bare prøve å sy med den... Valget falt på en enkel kjole til Lillesøt i det kule triangelstoffet med rosa kanter, og siden hun har lært seg å blåse bobler og derfor er i konstant behov av siklesmekke sydde jeg likegodt en matchende smekke.

Trykkfoten har en skåre framtil der man legger inn båndet slik at det blir ledet sikkert, bak nåla er det en tunnel slik at båndet ikke blir skviset under trykkfoten. 
Båndet sys fast med rullefald. Det er lett å stille om maskina til rullefald. 
Still inn stingbredden på rolled og sømvelgerhjulet på D.
Test sømmen med båndet i på rett stoff slik at du får stilt inn differensialmatingen fint. Jeg brukte her 0,8


Vanlig trykkfot til venstre, perlefoten til høyre
Båndet føres gjennom trykkfoten, stoffet føres inn under trykkfoten som vanlig

   






(Beklager dårlig lys og manglende knapper)

:mønster:
Eget til både kjole og siklesmekke. Mønsteret på smekken kan kjøpes her.

:materiale:
Triangler i svart og hvitt, rosa ribb og jersey i fargen Berry fra Klar, ferdig - sy!
Rosa pompombånd kjøpt i Brasil.

:maskinvalg:
Overlock Babylock Imagine Wave med perlefot fra bonuskit
Janome Coverpro 2000CPX

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no