lørdag 5. januar 2008

Orangea kanintajts utan kaniner


När jag köpte det underbara kanintyget köpte jag samtidigt ett par meter orange tyg utan kanintrycket på (fast det är precis samma tyg). Jag blev så nöjd med de bruna tajtsen så jag bestämde mig för att även sy ett par enfärgade orangea.

Dessa syddes på precis samma sätt som de bruna tajtsen med den skillnaden att jag vek in sömsmånen i midjan så att den döljs under resåren. Det borde jag gjort på de bruna också men av någon anledning tänkte jag inte på det, jag var väl trött. Tyvärr hade jag gjort sömsmånen lite för liten så det var inte helt lätt att vika in den snyggt. Jag fick nåla tätt och hålla koll.
Dessa fick även en storleksetikett då sambon undrade hur man enkelt skall se skillnad på fram och bak, bra poäng! (Man Made har förresten planer på att köra en sambeställning av storleketiketter, jag tror inte att det är för sent att hänga på!)

Om du vill se en utförlig beskrivning så finns den där jag skrev om de bruna tajtsen.
Kanintyget går att köpa hos jnydesign, det är möjligt att hon även har mer av det enfärgade.

6 kommentarer:

Anki på sytt/vurm sa...

Men gekko, syr du än! :D

Gekko sa...

Ja, fast det går attans långsamt!
Denna sydde jag igår. Idag har jag sytt på nåt enkelt men det strular bara...

madame k sa...

oj vad du är produktiv! jag har haft min sista mammalediga vecka för den här gången och jag trodde att jag skulle hinna sy massvis, men jag har knappt hunnit något alls. jag är rädd för att det inte kommer bli så mycket när jag börjat arbeta heller. men bara jag får upp vanan med barnklädessömnad så behöver ju ett plagg inte ta så lång tid. har i alla fall färdigställt ett par mössor idag.

lycka till när mille behagar komma!

Jes sa...

De oranga blev jättefina, vrkligen snygg färg. tänk att du fortfarande syr :)

Agneta sa...

Kanonfina! Du har verkligen fått till benslutet kanonfint... ska nog prova på det själv vid tillfälle.

För övrigt tycker jag att Mille får lov att visa sig snart!

Gekko sa...

Tack!
Lycka till med jobbstart då madame k! Förstår att det kan kännas kluvet!

Jag tycker också att Mille borde komma snart, så skönt kan det väl inte vara att ligga ihoptryckt därinne?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no