fredag 4. juli 2008

En tygängel


[Sy]ster Blå hittade detta sköna tyg (Inga-Lill Andersson för Almedahls) hos sin lokala tygaffär och jag föll som en fura. Man Made verkar också ha gillat det skarpt och frågade om det fanns mer av det. Så Syster Blå gick dit för att se om det fanns vilket det gjorde till det facila pris av 19 kr/m. Syster Blå (som jag känner personligt) visste att jag känner Man Made personligt så hon ringde mig för att höra hur mycket jag trodde hon ville ha....
Okej, slut på lång berättelse, kontentan av storyn är att Syster Blå köpte detta underbara tyg till mig och Man Made och jag ville bara säga tack! Jag har inte riktigt bestämt vad jag ska sy av det än, det får ligga till sig under vår semester. (Fyra veckor i Norge, jag lär sy även där!)

Bilden har jag lånat av Syster Blå.

11 kommentarer:

Vindling sa...

Jag förstår att ni föll bägge två. Det är underbart! Hoppas du får en trevlig semester. :)

prickig design sa...

Ingen orsak vet du!
Handla kan jag och att sy övar jag på! För hoppningsvis blir jag bättre på att sy än att handla snart!!Det är ett högt mål... =0)

OttoPippi sa...

Lyllos dig!!! För 19 kr metern dessutom!!!!! Vill också ha!!! Det är minnsan bra med kontakter i denna värld också :-)

Kort og Søm sa...

19kr meteren, det var et veldig godt kjøp!! Gleder meg til å se hva du skal sy av stoffet :o)

Kalunji040 sa...

åh, helt avis! Jätte fint är tyget. Och för en så billig summa... wow... Pay if forward:-)

á Yeliqa sa...

Åh vilket fynd. 19 kr/m för detta tyg WOW!! Kan inte annat än bli lite avundsjuk, de är precis mina färger :):):) Nog är det bra med kontakter alltid :)

Karolina.http://esterochkonrad.blogg.se/ sa...

Finns det fler tygänglar än min? ;-) /Karolina

Gekko sa...

Hehe, tygänglar växer inte precis på träd så de ska man vårda:-)
Tack igen Syster Blå!

hos oss på lilla backen sa...

Jag undrar om det är vävda namnband du beställerh, och sen vill jag tacka till inspirationen
/linda

Gekko sa...

Linda: kul att du inspireras! Jag beställer vävda namnband från www.minanamnband.se

florin design sa...

Oj, vilket fint tyg till ett fantastiskt pris! Grattis!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no