mandag 11. januar 2010

Rosa vågor

Jag vet, jag brukar inte blogga om enstaka dreggelscarves, och inte heller är jag någon rosafantast. Men just dessa scarvsen var ren nöjessömnad av glädje över tyget! Färgerna blir så fräscha ihop att jag till min stora förvåning inte kunde låta bli att kombinera med cerise fleece.
Too much? Nej, konstigt nog bara fräscht och just rosa.

:mönster:
Eget

:material:
Rosa vågiga ränder från JNYdesign, alldeles nyinkomna och fräscha!! Cerise fleece från Stoff och Stil.

:bäst:
Att gilla tyger så mycket att jag måste okynnessy lite! Uttrycket såg jag första gång här i veckan i en kommentar Thea lämnade här i bloggen. Otroligt bra sagt och precis vad detta var!
(For å oversette det til norsk må jeg forklare at det finnes et uttrykk på svensk som heter å okynnesäta, å spise selv om man egentlig ikke behöver mer, bare fordi det er så godt. Men språkmessig betyr nok uttrykkene å spise eller sy mot bedre vitende.)

:var:
Dessa hamnar i Gekkobutiken, dregglisarna brukar ju få ben att gå på rätt snabbt.

16 kommentarer:

Madelene sa...

Kan bara hålla med! Den ser verkligen fräsch ut! Snygga sömmar!

FridoLi sa...

Härlig!!

Pyssellycka sa...

Jaa så snyggt! Håller helt med. Det där tyget gjorde sig verkligen som dregglis, helst i din kombination.

Therese sa...

Som fantast av både JNY's tyger och rosa så tycker jag såklart att det här var en riktig fullträff!!!! Supersnygg i all sin enkelhet!

OttoPippi sa...

Inget är för litet för att blogga om när man frågar mig :-)

Härlig dregglis!! Bara en liten fråga: När du overlockar skarpa svängar, tex dregglisens ändar, hur gör du då? Måste du lyfta pressarfoten emellanåt som jag???

od Andulky sa...

Underbar!

Fotograf Jenny Thörnberg sa...

Jättefin! Har blivit lite tokig i rosa den senaste tiden och det var superfint!

Cecilia sa...

Fräscht, även om det är "bara" rosa. Inget jag heller syr ofta i men fint blir det.

Tycker annars att mängder av det jag syr är för okynnes, det blir roligast så :D

Fråga: kör du samma mönster för dregglisar som vanlig halsduk till större barn?

Doris_Assar sa...

läcker! :-D

MinaMirakel sa...

Härligt tyg, sitter här och väntar på mina vågor!/Åsa

Moi! sa...

Håller med, underbar färg!

Jo sa...

Hihi, okynnessy, det är nästan bara det jag gör (om man bortser från seriösa brudklänningar på beställning förstås).. Jag har inga barn själv, men har ändå bunkrat upp med massa fina trikåtyger av olika slag och ska sy massa fina små kläder. Jag är nybliven overlockägare och vad passar då bättre att träna på, än små söta barnkläder i glada färger? :D

Jag gillar vad du har gjort med vågtyget och din brunprickiga klänning är superfin! Klart att du kan ha den till vardags, fina klänningar ska användas!

Lime by me - Lime design sa...

Superhärligt! Är själv inte så förtjust i jersey ännu så jag har inte beställt vågorna, men det ser så fint ut det du gjort att man blir sugen iaf. Undrar oxå det där med skarpa svängar på overlocken. Tycker det är svårt att få det snyggt!

Thea sa...

Jättefin! Kan det kanske vara att vågorna jämnar ut det rosa så att det inte blir too much? För det är just precis så som rosa ska vara, tycker jag!

Wimsan Mari sa...

Ja, de tygerna är så himla snygga.
Har tyvärr en tom plånbok just nu, så jag har inte haft råd att handla mer tyg.
Lite avis är jag. Det är ju så fin kvalite på tygerna och en ren fröjd att jobba med.

Du gör så fina saker.

Gekko sa...

Jag tycker att svängarna på overlocken till stor del är en träningssak men det händer att jag får lyfta på pressarfoten med nålarna i och sen vinkla ut tyget bak nålarna lite lite. Då funkar det tycker jag! Sen kan det kanske också bero på hur lång pressarfot man har, jag tror olika overlockmaskiner kan vara lite olika där!

Jag har samma mönster till mina dregglisar som går att använda rätt länge. Min dotter är 3½ år och använder halsdukar i exakt samma storlek som dregglisarna till de minsta bebisarna. Men hon får inte dubbla tryckknappar...

Tack annars för era trevliga kommentarer! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no