onsdag 3. februar 2010

Nytt tyg


Jag kunde inte låta bli, utan där stod jag helt spontant på Stoff och Stil. Ursäkten var att jag skulle se om jag kunde köpa den nya varianten av turkos mudd som ryktet säger finns. Det fanns inte men jag kom hem med massor av tyg ändå. Några av nyheterna från katalogen som släpps imorgon fanns där redan, blant annat detta sköna aptyg med aqua/mintbakgrund. Visst är det snyggt!?

Jag fick genast sätta saxen i det, en dregglis går alltid åt så det blev först ut. Jag passar på att visa lite andra dregglisar jag sytt på sistone också. De kommer finnas i Gekkobutiken.

:material:
Blandad kompott: apor och pingviner från Stoff och Stil (takk Hege for pingvinene!), kaniner från JNYdesign, elefanter från Jofotex, smala ränder från E-slöjd, ugglor från MG-tyger, ränder från Syfestivaler. Assorterade fleecefärger.

:just det:
Ses vi på Syfestivalen? Jag kommer ha workshop där i samarbete med JNYdesign och med hjälp från Janome. Jag återkommer med mer information men hoppas träffa många av er där!

30 kommentarer:

Ingrid sa...

Apsnyggt tyg!! Har beställt det idag själv - ser verkligen fram emot det!!

Kul med Syfestivalen, tyvärr lite för långt att åka för min del. Men lycka till!!

malin sa...

vilket underbart tyg! Det vill jag också ha!

Kaja sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Kaja sa...

Det var då attans då! Här sitter man och dreglar över nya katalogen och skriver låååååånga listor över allt som man önskar sig. Och då kan man ge sig sjutton på att du redan har sytt något av tyget... Hur bär du dig åt kvinna!!!???

Och nix pix. Ingen syfestival för min del. Den ligger i för långt bort för att man ska kunna tillämpa den vanliga ursäkten. Den haltar lite som det är nu:

"Älskling, jag svängde fel vid trafikljuset och det var så knöligt att vända, så jag fick köra 50 mil innan jag hittade något bra ställe, så nu är jag i Stockholm och shoppar tyger.... Kan du ta hand om barnen resten av helgen?"

Karin sa...

Vad roligt att du finns med som inspiratör på mässan! Vi ses där och då! Lycka till!

Anki sa...

Åh, vilket läckert tyg! Å jag som har köpstopp... Tyvärr för långt till symässan. Ska tydligen vara en i Göteborg oxå fast inte lika roliga tygaffärer som hos er, vilket kanske iofs är tur med tanke på köpstoppet :-)

Ina sa...

Så snyggt tyg!! spännande och se nya katalogen.

Anonym sa...

jättefint tyg o dregglis med :)
såg tyget i går på deras hemsida o du har redan köpt det... lite orättvist haha

Husfrun på landet sa...

Spännande med workshop, det får du gärna berätta lite mer om. Jag ska då gå på mässan :-)

MinaMirakel sa...

Jag har faktiskt ett presentkort på en resa till S&S, fick det av min svägerska i födelsedagspresent.
Det gäller bara att hamstra pengar innan man ska dit!/åsa

SiriR sa...

Åh, jeg gleder meg alt til jeg får apestoffet, det må helt klart bestilles!!

Søte skjerf:)

Unknown sa...

Jag kommer förbi på Syfestivalen!

Jes sa...

Fick katalogen i brevlådan i går och föll oxå för aptyget, så jag ska beställa lie. vilka härliga dreglisar :) en riktig karamel påse :)

OttoPippi sa...

Jättefint tyg!! Du och KokaLal är verkligen alltid först med allt :-) :-) :-)

Eli sa...

Åh, for et fantastisk stoff!!

Singh sa...

Superfint tyg! Kul att du deltar på mässan. Kommer nog att ta mig dit nån av dagarna, då ska jag kika in!

Åsa Tidqvist sa...

åh, vilket fint tyg! jag hoppas katalogerna från S&S kommer idag!!

od Andulky sa...

Åh så underbart!

Wcollection sa...

Åh kul å få se det:) beställde en massa därifrån igår bland annat just aptyget:) supersnyggt!

Helena sa...

Javisst är aptyget helt underbart!!! Jag var på Stoff & Stil förra fredagen och köpte på mig lite jag med...fast det svartvita. Tänkte bl.a. göra en skön babyfilt att ge bort till någon av alla mina havande vänner:)

Anneli sa...

Ja, visst är det ett underbart tyg! jag har varit där idag och köpt just det (och lite annat såklart, blir ju alltid så...)

Beata sa...

Jättefint tyg! Fick katalogen idag och tyckte att det fanns mycket fint.

Marina sa...

Åhå det finns så många fina tyger till barnkläder, ibland vill jag bara köpa och sy till mig själv! :)

LilleLeo sa...

Ah, det er utrolig fint!

SWiSWi sa...

Kul! Ska nog gå på mässan då jag befinner mig i sthlm den helgen :)

Katrin sa...

Himmel så snyggt tyget var! Väntar på min egen beställning från SoS, kan knappt vänta!

Mossi sa...

Vilket charmigt tyg. Tänkte höra om det är ok att länka till dig på min lilla hobbyblogg. Har precis börjat att blogga, och eftersom din blogg är så inspirerande skulle jag vilja nämna dig.

Gekko sa...

Haha Kaja, det låter som en utmärkt ursäkt ju! ;-)
Mossi: klart du kan, bara kul!

Då ses vi på Syfestivalen då hörni? ;-) Kika bara efter JNYdesigns monter!

Fotograf Jenny Thörnberg sa...

Det var underbara tyger på stoff och sitl och dina saker är ju så fina oxå. Avis på att du har så nära... men det är tur att kataloger finns.

Fotograf Jenny Thörnberg sa...

Det var underbara tyger på stoff och sitl och dina saker är ju så fina oxå. Avis på att du har så nära... men det är tur att kataloger finns.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no