lørdag 4. desember 2010

Genialiskt!

Ser ni? En helt vanlig dregglis som ändå är helt genialisk!
Det enda som skiljer den från mina andra dregglisar är materialvalet. Den är sytt med röd velour på både fram- och baksidan. Och nu är det säkert några stycken där ute som undrar vad det genialiska med det är. Scarf som scarf eller hur?

Det är bara tanken bak den som är så kul och bra. Den ingår i julbeställningen till världens bäste systerson. Grejen med den är dels att dölja den snygga turkosa v-kragen på jultröjan och dels att den känns juligare och festigare än en vanlig scarf med sitt lyxiga tygval.

Tröjan är julig röd med vita fluffkanter som kan tas av, sen har den alltså en v-ringning i halsen i härlig turkos. Just det turkosa känns inte lika juligt men då kom min syster med den geniala idén att sy en egen juldregglis till att dölja den, medan jag föreslog material.

Kul eller hur?
Se på Epla för beställning, bor du i Sverige och vill köpa går det bra att maila :-)

5 kommentarer:

Eli sa...

Kjempefin!! Gleder meg til å se hele antrekket :D
Og så lurt å kunne endre den til en rød og turkis genser etter julen!

Aleisa Ribalta sa...

så söt och smart, ja!

Pyssellycka sa...

Smart lösning!

ealina sa...

Ja, det ger en juligare och festligare känsla :) Och en bonus när den kan förvandla bort den turkosa mudden, fiffigt :)

(Jag är lite nyfiken på hur de där vita fluffkanterna kan tas av på tröjan. Är det någonting du sytt?)

Hanna Engkvist sa...

Det var fint med en enfärgad dregglis, och velour är ju så fint. :) Hur är funktionen, är det inte risk att dregglet rinner av? När jag skulle välja material till mina dregglisar testade att jag droppa vatten på velour men det sögs inte in så jag har det som baksida. Nu är det ju inte samma konsistens som dreggel i och för sig...

Jag är också nyfiken på dessa fluffkanter.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no