lørdag 16. mars 2013

Ettårskjole



Nå sitter jeg her og spør meg selv: ingen actionbilder av årets søteste ettåring/navnefestbarn? 
Verdens fineste Hedvig fylte ett år og hadde navnefest samme uke og selv om barnets mor er kjempeflink til å sy selv fikk jeg lov til å sy kjole til henne selv, og så fikk jeg til og med frie tøyler. Sånt liker jeg!

Det ble en bomullskjole i tynt vevd bomullsstoff i to forskjellige kulører som jeg har hatt liggende i hylla ganske lenge. De har liksom ventet på rett anledning og nå var de perfekte!
Til kjolen sydde jeg et pannebånd og en smokkeholder i samme stoff. 



Kjolen er i eget mønster. Den har bærestykke, knapping bak og rynket kjoledel. Nederst har den en volang.

:material:
Stoff fra Stoff og Stil
Fargede dekte trykknapper fra 3exter
Smokkesnøredetaljer fra Mrs Bao

:sytips:
Volangen nederst er sydd med rynkeapparat til Babylocken. Dette er et tilbehør som finnes til de aller fleste overlocker og som gjør rynkejobben mye morsommere!

:actionbilder:
Ja, jeg skjønner ikke helt hvor jeg har de? Kanskje på mannens PC? På den andre minnebrikken? Hadde jeg ikke med kamera? Kanskje verdens beste søster har bilder?

5 kommentarer:

grønn sa...

For en søt kjole! Fortsatt god helg til dere :-)

Thea sa...

Jättesöt klänning!

Eli sa...

Den var så supersøt og Hedvig ble verdens best kledde ettåring :-D Igjen tusen tusen takk, den var helt perfekt! Og så stilig med matchende hårbånd og smokkelenke til :-D

Miiaoo sa...

Söt klänning och så kul idé med namnlappen på nappbandet! Gillar!

Anonym sa...

Takk! :)
Miiaoo vad kul att du såg det med namnlappen! Jag har "alltid" sytt de på det sättet men nu är det ju säkert 2-3 år sen jag sydde en sån sorts napphållare senast :S

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no