mandag 25. juni 2007

Taft och tyll - det färdiga resultatet


Kanske inte den bästa bilden i världen, kamerans batterier tog slut innan festen började. Men här kommer i vilket fall en bild på den färdiga klänningen. Jag blev jättenöjd! På bilden ser den lite sned ut, det beror på att den satt lite snett på just här. Det var en faslig stress att hinna hämta bruden och komma till kyrkan i tid:-)

Klänningen är alltså sydd i rosa taft med guldglitter i, tre vådar fram och tre vådar bak. Dragkedja i sidan, isydd osynligt. Detta är lite pilligare men blir mycket snyggare! Fodret är sytt i vitt acetat, nederst på foderkanten sydde jag fast vit tyll. Mönstret är från Neue Stihl. Jag följde mönstret rätt så slaviskt frånsett det inte är någon tyllkant i mönstret, samt att jag lät bli att fästa axelbanden bak i klänningen, istället knyts de i nacken.

12 kommentarer:

Jes sa...

Den blev ju jätte fin!!! Hoppas bröloppet va trevligt.

Thea sa...

Apsnygg!

Thea sa...

Var det svårt? Tog det lång tid?

Gekko sa...

Tack!
Det var inte alls så svårt faktiskt. Tar ju längre tid än små barnkläder;-) Uppskattar att det tog 10-15 timmar, fast det är ju alltid svårt att säga

Anonym sa...

Jättefin!!!
/klockarbarn

Botilda sa...

Mycket fin! Hoppas det blev ett vackert och kul bröllop också.

Anonym sa...

Jättesnygg! Vad duktig du är!

Tyrvi sa...

Tjusigt! Det är så roligt när man syr nått till sig själv och det känns så där bra :-) Hoppas du hade roligt när stressen lagt sig.

lillasara sa...

Verkligen superfin klänning!!!

Gekko sa...

Tack! Vad kul att ni gillar den!
Bröllopet var underbart och vackert, jag hade så himla roligt! (Särskilt efter att jag pratat i kyrkan och hållit mitt tal, då kunde jag slappna av och njuta...)

Anonym sa...

Jättefin!
Gud vad du är duktig!!!

Ida sa...

Jättesnygg!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no