mandag 25. august 2008

Solhatt nu!


Precis under de regnigaste och mest förblåsta dagarna i augusti så damp en beställning på en solhatt ner i min (elektroniska) låda. Solhatten skulle få den stora äran att följa med på Greklandssemester. Så inspirerande! Jag började genast drömma om att fly till värmen med min familj men det fick bli med drömmarna denna gång.

Solhatten ska pryda huvudet till en tvååring. Jag fick hans huvudmått men för att vara säker på att den skulle passa sydde jag på resår på avigsidan av innerhatten bak. Det går att se på bilden nedan hur det blir. Det syns ju inte från utsidan.

För arbetsordning, se här.

Mönster:
Beppehatt, Föräldrar och barn nummer 6/07

Material:
Metervara från Åhléns, vit lakansväv till foder. Smal resår och vlieseline.

Hur blev den på???
Jättefin! Kika här ska du se!

11 kommentarer:

Jes sa...

Vilken härlig solhatt, bara älskar detta tyget :) Smart med resoren , det gör ju att den sitter lite bättre på oxå.

hanna sa...

Den blev kanon! Tack igen :)

Kalunji040 sa...

Kul med en solhatt i detta mörker som börjar komma över oss. jag har en nomenering till dig på min sida.

Thea sa...

Verkligen jättefin. Tyget är toppen! Kan berätta att storasyster uppskattar lillasysters solhatt! :-)

snork sa...

Hej! Jag har också nominerat dig på min blogg, välkommen att hämta din utmärkelse!
Linn

Anonym sa...

Härlig solhatt. Tittar ut genom fönstret nu och det ser inte somrigt ut ;-) Vilken smart idé med resåren bak. Den skall jag lägga på minnet och så kan jag ju alltid hoppas att jag kommer till skott nästa sommar *skratt*.

Deleine sa...

Åh va smart med resår =O) Men blir man inte lite avis av att sy en solhatt till någon som ska på semester när det är kallt och regnigt ute???

Gekko sa...

Jag tror att jag fick tips om resår av någon för länge sen. Av någon, vem? Kan det ha varit Thea?

Tack för nomineringar!

Jag blev konstigt nog inte avis då jag sydde den utan tyckte mest att det var mysigt att få tänka på sommar och sol! Fast om jag skulle sy en idag skulle jag nog känna att jag var lite avis! Det spöar ner och allt är på tvären!

vouffen sa...

Hej!
Vill bara berätta att jag nominerat dig på min blog :) !
Mvh Åsa

Kånkarong sa...

Du får en nominering till av mig :)

fante sa...

Vad smart med resår :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no