mandag 9. april 2007

Sommarfräsch!


Jag skall inte ta åt mig äran av detta söta set till dottern. Det är min fantastiska mor som ville sy matchande set till sina tre tjejbarnbarn. (Pojkbarnbarnet får väl få något annat vid ett annat tillfälle.)

Mönster från Ottobre Design 1/06. Enligt tidningen skall det vara blus, kjol och volangbyxor. Dock är 86 den minsta storleken och dottern använder än så länge 74. Så till sommaren får setet användas som klänning med byxor till. De två äldre flickorna på 4 1/2 och 6 år får kjol till, deras set blir i en annan grön färg.

Grönt bomullstyg från Stoff och Stil till blusen, grönblommigt bomullstyg från Ohlssons Tyger till byxorna, grodknappar från Panduro. Volanger och fickor på klänningen i samma tyg som på byxorna. På klänningen är det knappöppning fram och dragkedja bak.

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no