mandag 31. desember 2007

Kaninlycklig!


Mina måååååånga underbara kaninmetrar är här! Och jag är alldeles till mig!
Fast på vägen hit var det lite dramatik. Kaninerna har nämligen varit med om en krock med en äkta rentjur igår! (Heter det rentjur? Det låter lite tokigt för mig, rensbukk skulle jag säga men det är ju norska.) Vad tur är klarade sig kaninerna.
A, min underbart snälla sambokusin klarade sig också och det är ju faktiskt mycket viktigare! Tack A för att du ville leka dilligence och därmed sparade mig för en massa porto!

Sen vill jag bara passa på att tacka Jenny en gång till! Du är fantastisk som grejat denna stora beställning och lagt ner så sjukt mycket jobb utan att ta ett öre för det! Du förtjänar all eloge! Sen var Jenny oändligt snäll och skickade med två syböcker och skidåkarbodys. Mille längtar nog redan efter att få testa de där h*n ligger i magen och jäser i väntan på 2008.

Om du vill ha en liten bit av kaninkakan så tveka inte att höra av dig till Jenny, jag misstänker att hon fortfarande har kvar några kaninmetrar! (jenny@liteniare.se eller kolla i hennes blogg)

10 kommentarer:

Agneta sa...

Men du... kaninlycklig var ju ett helt perfekt ord! För det är precis vad man blir när man ser och jobbar med det här tyget!

Det är lite synd bara att min minsting är i en prinsessålder där det mesta ska vara i rosa och tyll för att hon ska bli nöjd. Eftersom mamman inte är så förtjust i sådant och envist köper annat, så ligger det mesta oanvänt i garderoben. =)
Men en liten kaninkjol ska jag nog få till i alla fall. Kjolar brukar slinka på av bara farten ;-).

Hoppas att du snart får träffa lilla Mille.

Anonym sa...

(Oj, visste inte att det fanns en syfröken till....)

Nu är det bara att knipa i några timmar till. Lycka till coh Gott Nytt År!

Naíma´s sa...

Ska bli spännade att se vad det blir av kaninerna(tur att dom överlevde krocken).
Även jag blev kaninlyckig nu i veckan, men har inte vågat sätta saxen i det än.....
Det är verkligen ett underbart tyg.

Lycka till med lilla Mille.

Gott nytt år :)

Thea sa...

Vilken fin bild! Och vilket underbart tyg. Har just sytt en liten docktunika av en spillbit. Man blir verkligen glad av det. Sen var Jennys bodiesar hur coola som helst!

Anonym sa...

Kul att du fått ditt, jag väntar fortfarande på mitt. ;)
ska bli himla roligt att se vad alla gör med sitt tyg. Lycka till med Mille också, jag håller tummarna!

Gekko sa...

Mille blir ett januaribarn! Så mycket är säkert! (Yippi!)
Nu är jag även kaninlyckligare förresten, mitt första alster är klart, kommer snart till en blogg nära dig!

SNUX sa...

Bra jobba!!! Blir det fremdeles en overraskelse å se om Mille blir gutt eller jente, eller vet dere det allerede?

Gekko sa...

Overraskelse! Vil du gjette hva det blir?

SNUX sa...

hihi jeg skal si det når jeg vet det:).

Forresten fascinerende at den der telleren du har på siden hele tiden mener at det er en dag igjen:).

Gekko sa...

Snux: ja det var litt rart! Jeg har ikke sett det jeg, man kan nemlig trykke på den så får man forskjellige verdier, jeg har den stilt inn på hvor mange uker+dager jeg har gått. Altså 40+3 i dag. Lurer på hvor langt den går?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no