onsdag 10. desember 2008

Luna omlottjackor och sköna leggings



Sköna kläder till sköna tjejer! För ett tag sedan fick jag en beställning på kläder till Lilla W:s döttrar. Bruna omlottjackor i mörkt brun velour med bruna kantband och varsitt par orange leggings med pös. Jätteroligt att hon som säljer mina kläder även vill ha till sina egna barn!

Omlottjackorna är utan huva och är tänkta att ha som jackor på dagis över t-shirts eller som värmande lager i bilen. Denna gången kantade jag med brun interlock vilket blev jättebra! Den är ju tunnare och mindre stretchig än muddstretchjersey som jag ofta använt tidigare. Den går helt enkelt lättare genom bandkantaren, nackdelen är ju om man vill att bandet ska stretcha mer men det vill jag ju inte på jackorna.

Mönster:
Egna.

Material:
Brun velour från ? (jag minns inte, det var ett tag sedan de syddes, kan ha varit Stoff och Stil), brun interlock från Jnydesign.
Orange velour från Jofotex.

Mysigt:
Att kläderna verkar ha fallit tjejerna i smaken!

Tråkigt:
Att jag har så mycket att blogga om men inte hinner! Jag vet att jag har saker att blogga om som vissa väntar på att få se och det kommer, jag lovar! Just nu finns bara inte tiden, jag bara syr och syr och hänger med familjen.

11 kommentarer:

Anna-Snoddas sa...

Härliga, ser jättemysiga ut!

plyschmyran sa...

Snygga! Är velouren från Stoff och Stil lika bra som den från Hilco? Jag tycker att den sistnämnda verkar ha överlägsen kvalité, men jag kanske inte har provat SoS tillräckligt mycket.

mustafa sa...

har jag inte hängt med här eller har det blivit ändring på layouten i bloggen?

Vindling sa...

Kanonfint, om vanligt.

Kalunji040 sa...

Fina kläderna var och gillar nya färgen på bloggen. Kläderna kommer fram mer.

Lotta Sultan sa...

så sköna dom der ut!
och du, att bara sy och sy och hänga med familjen är väl ungefär det bästa man kan göra?

Heimlaga sa...

Finfina kläder!

Gekko sa...

Tack!

Plyschmyran: svår fråga. De velourfärgerna jag testat från Stoff och Stil har varit jättebra, vi har använt och tvättat jättemycket. Hilco är dock helt underbar så då är ju frågan mer om man hittar rätt färg där och man vill lägga de extra pengarna. Just nu lutar jag mer och mer åt att (nästan) bara köra Hilco. Jofotex' dyraste velour är ju också jätteskön.

Mustafa: mycket skarpt observerat! Det har ändrats både en och två gånger och jag tror nog att det kommer bli ytterligare en förändring.
Kul att du gillar layouten Nakiito!

Fnurr: tack för dina stödjande ord! :-)

Gulligan sa...

Härligt mysiga kläder!!!

Karolina.http://esterochkonrad.blogg.se/ sa...

Mysiga /Karolina

Thea sa...

Verkligen snyggt. Kan tänka mig att de är snygga ihop...mmm, brunt och orange. Kul att få en privatbeställning av en butiksägare.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no