tirsdag 27. januar 2009

Påsbyxor



På sistone har jag fått en del beställningar av påsbyxor, dels via bloggen och dels via JNYdesign. Jag blir alltid lite sentimental när jag syr de för dessa. De är så små och söta och jag blir helt bestört när jag tänker på att min store Mille varit så liten, tänk att han legat och sparkat i sin egen påse! Tur att jag får sy till andra när mina barn insisterar på att bli så stora så fort! Tyvärr har inte alla påsar fastnat på bild men jag visar ett par stycken.

Mönster: Eget
Material: Brun Hilcovelour från Nea Nobelle, turkost kanintyg från JNYdesign, turkos och brun mudd från Stoff och Stil.
Livebild på påsen har efterfrågats. Kika här! Om någon kund har en annan bild så tar jag gärna emot den!


18 kommentarer:

od Andulky sa...

Vilken idé! Jättefina!! Har aldrig sett såna förr, det hade jag älskat till mina barn..

Lallis/Helene sa...

Så fina! Verkligen smart idé!

Anonym sa...

Ja, de är jättefina. JAg gillade den turkosa med aquamudd jättemycket. Visst är det tur att man kan få sy till andra när ens egna växer så fort; håller helt med.

//Thea

Heimlaga sa...

Det vore kul att få se någon livebild med påsbyxorna!

Anna-Snoddas sa...

De är helt underbara! :)

Gekko sa...

Vad kul att den gillas! Jag har glömt att blogga om modellen ett tag tror jag.

Heimlaga: klart du ska få se bild! Efter att ha läst din kommentar lade jag till en länk till ett tidigare inlägg med bild av Mille med påsen upp i luften :-D

prickig design sa...

så fin "kaninpåsen" var! jag har inte sytt sovpåsen annu som jag ritade av mönstret till för lääänge sedan...tror nog att hon snart ät för stor.

Heilt spesiell sa...

Geniale!Sånne hadde ikke vi heller,men det må jeg nok lage dersom jeg er så heldig å bli mamma igjen.

Doris_Assar sa...

Så coola de här påsarna! :-)

OttoPippi sa...

Ja, tänk vad tiden går. Man blir väldigt sentimental om allt som påminner om ens barns bäbistid!

Lika fina påsbyxor som vanligt!

Anonym sa...

Åh, de är verkligen jätte söta!

[LiiNe] sa...

Du har en award att hämta på min syblogg!!

Lilla NovaK sa...

Så läckra de är!!!

Efwa - Medea sa...

Så läckra små påsbyxor. Ska testsy till bonus-barnbarnet som kommer i april.

Jag har flyttat ihop min syblogg ♥Ma fille et moi♥ med min kreativa blogg Medeas Värld.
Välkommen dit och se stickat och sytt i en skön blandning.

Efwa - Medea

Anonym sa...

Vilken smart och enkel grej! När jag orkar och har tid att börja sy så ska jag nog göra ett par såna där, men än så länge är det fullt upp med min lilla 4-dagarspojke

/Sofia

Gekko sa...

Tack alla!

Fittforcefive: det låter ju inte som att det är läge att sy än med en sån liten plutt! Njut :-)

Liine: Tack! :-)

Anonym sa...

Jag har härmat dig och gjorde likadana till min dotter (fast jag kallar dem för "sovpåse"), tack för en jättebra idé.

ele sa...

Vilket smart plagg till en nyfödding! Tål att tänkas på om det blir fler barn...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no