mandag 21. september 2009

Är det apor du har på tröjan?

När min lilla Gullklump går runt med sin grönrosamatchade tunika får hon glada kommentarer på sin klädsel jämt! Det gillar mamman! Gullklumpen som är lite blyg av sig blir däremot inte lika förtjust över alla som frågar "Är det apor du har på tröjan?"...

I vilket fall som helst är tyget med apor och lejon bara så underbart skönt! Min syster beställde redan i augutsi en body i det tyget till sin lilleman, efter att ha velat mellan alla snygga färger bestämde hon sig för turkost med orange kantband. En mycket snygg kombo tyckte tante Gekko och sydde två stycken!

Modell:
Omlottbody i storlek 62/68. Eget mönster, det finns ett bra mönster på omlottbody i Ottobre 6/07.

Material:
Turkosa apor och lejon från JNYdesign. Varför köpte jag inte mer???
Till kantbandet tunn interlock i orange, även den från JNYdesign.

Den andra då?
Ja, den ena är ju till systersonen, och den andra? Jag har en beställning från en kompis på valfri body, om hon inte tycker att den fungerar får jag lägga in den i Gekkobutiken.

32 kommentarer:

Ph sa...

Underbar kombination!! ;)

Gekko sa...

Hehe Ph, tänkte nog att du skulle tycka det! ;-)

Lallis/Helene sa...

Jättefina! Underbara färger!

Pernilla sa...

Jätte fina färger ihop!!

noreik sa...

Underbart mönster, fin kombination.

Du har en riktigt bra inspirationssida med massor av bra tips, TACK snälla för alla tips.

jenny sa...

Jättefina! Tyget är otroligt gulligt och jättefin kvalité.

Lina sa...

Hur fina som helst.
Uppskattar din blogg otroligt mycket, så mycket inspiration och bra tips!

Tack!

Åsa Tidqvist sa...

Håller helt med syster om att orange var snyggast till turkost! jättefina!

Sandra sa...

Superfina! läckra färger!

Anja Allvin sa...

Jag blir alltid lika glad och inspirerad av dina kläder!!! Sååå fina!!!!!

od Andulky sa...

Underbara! Snyggt med det orangea till!

Kaja sa...

Jättefint!

Får gullklumpen någon ersättning för att hon mannekängar mammas kläder varje dag?? ;-)

Doris_Assar sa...

Tokfina!

Ahlard sa...

Åh underbara!!! Jättefint, värmer i hannah-hjärtat att se det där. Du framhäver verkligen tyget=)

malin sa...

så läckert med orange och turkost ihop!

Anonym sa...

Cool färgkombo. Diggar det! /petra.h

Thea sa...

Grymt som vanligt! Ibland är det jobbigt att vara blyg. tex när man har en mamma som syr fina iögonfallande kläder! :-D

Ser att du testat två olika varianter på knäppning. Har du nån favorit?

SiriR sa...

Lekre! Og stilige farger sammen:)

Mysebo sa...

Grymt snyggt!

LillaBarn sa...

Oftast blir det inte att man kommenterar för det brukar vara 30 kommentarer minst när jag ska kommentera och jag kan ju inte annat än att hålla med alla andra liksom..., men du syr så himla mycket fint!! Jättefina bodysar, vill också ha....

Nilla sa...

Jättehärlig färgkombo!

MinaMirakel sa...

Jättefint som vanligt!/Åsa

Anonym sa...

Man blir fattig när man kikar in hos dig :) Fantastiskt kul för Jny att du syr så mkt i hennes tyger!

Tack för svaret om bodymönstret. Har bara tre st Ottobre, och en av dem råkade vara rätt nummer. Vilken tur!

Funderade även på en annan sak. Använder du kantbandsmojängen när du syr bodys? Har du en sådan som viker in kantbandstyget på båda sidorna eller bara på rätsidan? (om du förstår hur jag menar.. :)) Jag har en som viker på båda sidor och den funkar kanon när man syr filtar, verkar dock bli väldigt tjockt för en bodykant. Hur gör du?
/Annika

Eli sa...

Jippi! Det ble kjempefint! Gleder meg til å få den i posten :) Jeg er kjempeheldig som har deg som søster!! :D

prickig design sa...

Super snygga!!Läcker färgkombo, verkligen.

Moi! sa...

Supergulliga!

Jes sa...

Superfina, dessa framhävde verkligen fram JNY tyget, och snyggt med orange kant :)
Ja det kan va jobbigt att ha en mamma som syr så fina kläder :)

Ingrid sa...

hej igen och stort tack för tipset om bildhantering! idag drog jag igång en egen syblogg, jag hoppas att det är okej att jag länkar till dig?

ele sa...

Jättesnygga bocys, härligt tyg! snyggt med kantband i konstrastfärg.

Therese sa...

Sjukt snygg färgkombination på alltid lika välsydda kläder!! Älskar att kika in här!

fante sa...

Ååååh, vad fina :-D Blir till att sy fulare kläder då om det blir för jobbigt för dottern ;-)

Gekko sa...

Annika: jag har visst glömt att svara! Förlåt mig (om du nu någonsin läser detta)!
Jag kantbandar numera oftast med den som viker tre men har även använt den som viker fyra gånger flitigt. Det fungerar bra men det gäller att kanta med ett tunnare tyg som interlock, kanske inte med Stoff och Stils tjocka jersey/mudd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no