torsdag 15. oktober 2009

Pyjamasparty och SPBS

Bloggufon... Två pyjamaser som påbörjades i höstas, färdigställdes i somras och sen kommer i bloggen nu. Båda är till Gullklumpen som vuxit ur alldeles för många pyjamaser på sistone och därför borde få många fler än dessa två.

Det är inga konstigheter med pyjamaserna. Mudd i benslut, armslut och halslinning. Resår i midjemudden på de röda byxorna och mudd med resår i på de blå byxorna. Men sköna är de! Gullklumpen gillar de och använder de gärna (förutom de kvällar då hon insisterar på att sova i klänning vilket blir allt oftare).

Mönster:
Tröja form 1 och leggings från Meedom. Båda lätt justerade.

Material:
Röda pyjamasen: Rödorange flodhästtyg och röd singeljersey med inslag av rött, båda från Jofotex, ljusblå mudd från Stoff och Stil.
Blå pyjamasen: Turkos vivi (bomull/lycra), blå enfärgad campan (bomull/lycra), båda Hilcotyger från Nea Nobelle och Tygpyssling. Mörkblå grovribbad mudd som jag fick från grannen för lääääänge sen.

SPBS - vadå???
Slut På BeställningsStopp förstås!
Jag tänkte börja ta emot beställningar igen men det kommer ta någon vecka innan jag kommer kunna sätta igång för fullt. Tanken är att börja ta emot beställningarna redan nu så att alla frågetecken är avklarade när jag börjar sy, då går det fortare att komma igång!
Jag har redan en lista med beställningar som ska påbörjas och det får nog bli lite först till kvarn så tveka inte utan skicka ett mail nu om du vet med dig att det är något du vill ha!

Norge
Jag bor nu i Norge under ett halvårs tid. Min tanke är att detta inte ska innebära någon skillnad för mina svenska kunder men väl för mina norska. Jag tillämpar svensk portotaxa och fakturerar svenska kunder i svensk valuta. För norska kunder gäller norsk valuta och norsk porto. Med andra ord bara till det bättre för alla kunder!

16 kommentarer:

Strumpetossa sa...

Så gosiga de ser ut!! :)

Gunnhild sa...

kjekke nattdrakter!
lurer fælt på hvor i norge du har havna :)

Moi! sa...

Fina! Skulle också behöva göra pyjamaser!

SiriR sa...

Takk for hyggelig kommentar i bloggen min!
Ang rullesøm; selv om jeg festet den (trodde jeg da) så går den opp i sømmen når jeg drar litt i stoffet. Akkurat som om den ene tråden ikke er lang nok når det blir litt strekk i stoffet. Hm ,ikke så lett å forklare dette her..

g u r o sa...

Grattis med flyttingen! ;)

Pysjene så deilige ut, men min Lille A sover nok best i ull...og jeg er såpass misunnelig at hun faktisk har foreslått at jeg kan sy en heldrakt i ull til meg selv, eller så kunne hun gjøre det når hun ble voksen...hihihi... ;)

Mimmi sa...

Härliga pyjamasar!

Men framförallt lycka till "på andra sidan gränsen" :-D

SiriR sa...

Glemte jo helt å skrive at pysjene ser fantastisk deilige ut!!

Bravo sa...

De var kjempefine og ser supergode ut! Falt spesielt for den røde:)

::Moia sa...

Fin, fine pysjer:)
Må si at jeg også lurer på hvor i Norge du har flyttet?? :)

Heimlaga sa...

Mina stora tjejer hade ofta "nattklänning" när de var små, långa nattlinnen!

Beata sa...

Ser härliga ut!

GOBLIgobli sa...

Lycka till med ert nya boende! =) Kram

Heilt spesiell sa...

Knallflotte pysjamaser!

Benglan sa...

Fina pyjamasar kan man aldrig ha för många av!
Har länkat till din blogg. Hoppas det är OK.

MinaMirakel sa...

Ser jättesköna ut!/Åsa

Jes sa...

Vilka härliga pyamaser:)
K har växt ut sina oxå så under äljakts veckan då jag va solo har K fått nya pyamaser med :)
Hoppas flytten gick bra.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no