mandag 10. mai 2010

Kaniner till Ping

Fina kusinen Ping väntar barn. En liten pojk som nog kommer prata både norska och tyska. Ping fick inventera i mitt syrum och välja ut tyger till ett BB-kit. Här är resultatet! Orange kaniner med brun velour till. En liten omlottbody, en liten babyhjälm, ett par bruna velourbyxor och en skön filt. Härligt tycker jag som aldrig riktigt hunnit tröttna på den allra första kaninfärgen!

Det är alltid väldigt mysigt att sy BB-kit, det är så mycket känslor och mys kring det. Extra fint känns det när blivande mamman är någon som står mig nära. Heja Ping!

:mönster:
Eget till allt. För tips om muddbyxor se min tutorial, Ottobre har ett mönster på omlottbody i nr 6/07 och babyhjälm i nr 5/06.

:material:
Det allra första och härliga kanintyget från JNYdesign, även velouren i brunt och interlocken till kantband kommer från JNY. Brun mudd från Stoff och Stil.

19 kommentarer:

Miiaoo sa...

FINT! Jag gillar verkligen färgerna!

Ninne sa...

Jättefint! (såklart eftersom jag just köpt nästan likadant!) Döm om min förvåning när jag träffade min syster + nyfödd systerdotter nyligen och hon hade exakt en sån filt - som en kompis till dem sytt! Det är väl nån av dina kompisbloggare:-)

Ninne sa...

förresten, grymt snygg ny layout! både blogg och bilder.

Liten og stilig sa...

Utrolig fint sett! Likte fargene veldig godt.

MinaMirakel sa...

Underbart set, I Like!/Åsa

Beata sa...

Vilket jättefint set!

Syserine sa...

Så herlig!

Jennie sa...

Så gulligt! Brunt och orange kan liksom aldrig bli fel!! :)

SiriR sa...

Oj, for et fint hentesett!

Ingrid sa...

Kan bara säga att jag håller med. Kaninerna är UNDERBARA!! Så fint set!

Nilla sa...

Verkligen myysigt!!

Gryda sa...

For en fin gave du har laget. Det er så hyggelig å gi bort noe man har laget selv til et nytt, lite barn, og dessuten veldig spesielt og personlig å få!

TRI o MAR sa...

Jättefint med orange och brunt! Hoppas nästan att tyget kommer tillbaka.

od Andulky sa...

Helt underbart!! Älskar kanintyget och är ledsen över att jag inte har av det orangea, som är det allra finaste!!

Linnéa sa...

Mysigt sett! Håller med flera om att det orangea kanintyget är riktigt fint.

Anonym sa...

Super - set, såå snyggt!

De kommer bli glada - hemagjort är mest uppskattat!

Simsalabim sa...

Vi hejar också på Ping! :-) Jättefint kit!

Vill du ha fler presenter till kusinen eller någon annan? Titta gärna in på min blogg och var med och tävla om en Simsalabim-klänning och mössor.

Hälsar Anna

Helena sa...

Vilket mysigt set!

Trude sa...

Du er så flink:):) kjempe søt sett da:):) tenk å koselig å få a:):)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no