lørdag 1. mai 2010

Snurrchen


Denna kjolen blev till i ren skaparglädje. Jag hade haft ett jättekul Gekkoparty i Sverige och kände mig väldigt inspirerad där jag stod och klippte. Jag skulle inte sy något i det rosa molntyget utan stod och klippte till ett par leggings i rosa velour och en klockad kjol i turkosa moln. Just som jag stod där och klippte slog det mig hur snyggt det skulle vara med rosa enfärgad velour i kombination med de rosa molnen.

Modellen är den samma som denna, fyra vådar med lätt klockning. I midjan har jag satt en cerise mudd. Gullklumpen råkade se den, vilket inte var så smart. Hon vill väldigt gärna ha den, själv tycker jag att hon har fler kjolar än hon behöver. Så den hamnar nog i Gekkobutiken istället.

:mönster:
Eget, storlek 98/104

:material:
Ceriserosa velour från Hilco, rosa velourmoln från JNYdesign.

:snurrchen:
Det är ju ingen riktig snurrkjol av den sorten som står rakt ut, men lite snurr med lite fall är det i den, det har Gullklumpen bevisat med sin bruna kjol med hjärtan!

11 kommentarer:

Strömming sa...

Söt som attan!

grønn sa...

Foe et fint skjørt! Skjønner godt at jenta di vil ha det!

g u r o sa...

Kjempeherleg! :)
Eit skjørt til å bli glad av/i!

Ønskar deg ein flott søndag!

TRI o MAR sa...

Jättehärlig! Förstår att dottern vill ha den.

Gryda sa...

Åh, den var kjempefin! Det var en veldig bra stoffkombinasjon, og modellen din er jo genial. Småjenter med snurreskjørt og småsko på en vårdag, kan det bli bedre enn det?

od Andulky sa...

Underbar!

Unknown sa...

Så himla fin!

Ninne sa...

Fantastiskt fin!

LilleBus sa...

Guud så söt den var, perfekt för småbitar som man alltid får över oxå :-)

Dotsy sa...

Supersöt!

Lykke sa...

Fantastisk flott!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no