søndag 13. februar 2011

Mitt syrum del 1


Mitt syrum är stort och härligt. Från att tidigare sy vid matbordet och störa hela familjen med mitt stök i Sverige till att ha ett härligt ljust syrum där vi bodde förra vinteren har jag nu fått ett ännu större rum som är bara mitt! Detta rummet är tyvärr inte riktigt lika ljust som det förra men storleken kompenserar väl för det!

I höstas frågade jag om tips inför inredningen av rummet och lovade att återkomma med bilder. Sen har jag bara glömt att fotografera gång på gång. Äntligen har jag ett par bilder att visa, jag lovar att det ska komma mer!

Jag har ett långt bord till mina fyra symaskiner. Om jag inte minns fel är det 220 cm, vilket fortfarande är lite knappt. Det är inte så djupt, vilket jag inte behöver då jag har ett stort klippbord.

Bordet är gjort av en bänkskiva från köksavdelningen på Ikea. Jag gick runt på kontorsavdelningen där och hittade en bordsskiva på 2 meter, sen fick jag tips av en tjej som jobbade där om att deras bänkskivor till köket är lite bredare och mycket stabilare. Det stämmer verkligen! Billigare var den också.
Jag har satt bordsskivan på en hurts i en änden, två ben i den andra änden, ett ben långt bak mitt på samt satt fast den till en list som skruvats fast i väggen. Det blir ju lätt mycket vibration av maskinerna.

I bakkant av bänkskivan har jag fått hjälp att skära ut hål till symaskinssladdar på två ställen. Det är mycket bättre att ha sladdarna bakåt än att de hänger framför bordet tycker jag.

På väggen ovanför bordet har jag tavelhyllor från Ikea, fräsiga små magnetlister i turkos och rosa till saxar etc och sen tre krokar där min hållare till bobbin/undertrådsspolar hänger.



7 kommentarer:

Benglan sa...

Härligt med ett stort syrum!
Vi fixade en lång bänk av 4 golvplankor, ben från IKEA och några vinkeljärn för att slippa vibrationer.

MinaMirakel sa...

WOW! Vad det verkar lyxigt/Åsa

Wimsan Mari sa...

Ser väldigt fint ut. Bra med Ikeas bänkskivor. Visst är de fina bobbin-hållarna bra. Dyra men väldigt bra. Jag har oxå tre stycken. Det var en bra idé att hänga dem på en krok

fabelblå sa...

Høres ut som om du har eit flott syrom!
Og så fekk eg eit bra tips her: Magnetlister! Har eg faktisk aldri tenkt på:D Det skal eg definitivt ha:)

Liten Lucky sa...

vad härligt!!! Njut!
Själv har jag invaderat vardagsrummet :)

Ingrid sa...

Så härligt med ett stort utrymme att sy i! Sälv sitter jag vid vårt stora matbord i vårt "allrum". Letar dock inspiration till det 5 kvm stora syrum som är under renovering - så tack för tipsen!

Anne Emilie sa...

Så flott du har fått det! Hvor har du kjøpt de sirklene til undertråd forresten? geniale jo!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no