tirsdag 4. oktober 2011

Å rynke en arm med kantebånd

Jeg fikk et spørsmål i innboksen i dag, og siden jeg likevel behøvde å sy en ny genser til Gullklumpen ble det et svar i bloggen med bilder. Det er ikke første gangen jeg får spørsmålet og det er så mye enklere når jeg bare kan henvise til et ferdig innlegg med bilder.

Spørsmålet var: hvordan rynke et erme med kantebåndsapparat?

Det finnes mange måter å gjøre det på, her beskriver jeg hvordan jeg gjorde det i dag.

Rynket erme med  overlocken
1. Først rynker jeg ermet lett på overlocken. Sett differentialmatning på 2, høy evt trådspenningen til nåltrådene og sy en søm lengst ut.

Kantebånd i ribb, diff 1,5.

2. Nå syr jeg på kantebåndet. Her brukte jeg diff 1,5
I tillegg har jeg valgt å kante med ribb da det blir mer rynk av det.

Baksiden av kantebåndet
Erme med rynk og kantebånd
3. Sy sammen kantebåndet. Eget tips om det kommer!

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no