søndag 5. februar 2012

Pullover


Hva tror dere Millemann vil si om denne? Da jeg fikk hjem bilvelouren spant tankene straks i gang på å sy en v-genser av den til min Millemann. Problemet er bare at han er så altfor varm av seg, jeg kan bare ikke sette på ham en velourgenser!

Jeg vet ikke helt hvordan jeg kom på det, men plutselig stod jeg der, superivrig, og klippet en vest på frihånd i stedet. Jeg hadde liksom ikke tid til å hente fram noe mønster, ikke en gang et vanlig gensermønster.
Og i tillegg ville jeg ha den med omslag i skuldrene. Ble ikke det ganske fint?

:framgangsmåte:
1. Sy på ribb i hals og omslagsdel i ett på framstykke respektive bakstykke.
2. Sy sammen framstykke og bakstykke i omslagsdelene med en hjelpestikking.
3. Sy sidesømmene
4. Sy sammen ribbekant til armåpninger og nederkant til en runding og sy på armåpninger og nederkant (samme framgangsmåte som her)



Nå gleder jeg meg bare til å prøve den på eieren. Jeg har hatt jobbhelg og har ikke hatt noen mulighet til å vise den til ham en gang. Håper at han kommer til å like den!

Har du noe forslag på noe annet å sy av bilvelouren?

:materiale:
Bilvelour fra  i k a s y r, selges nå i Gekkoshop :-)
Aqua ribb fra Stoff og Stil.

7 kommentarer:

Lykke sa...

Knall fin! Digger dette stoffet. Dette stoffet er i nyeste Ottobre i form av en hettejakke. Ellers ser jeg for meg en heldress til små gutter.

Anonym sa...

Den var virkelig lekker! Ser for meg en buksedrakt med glidelås jeg, en slik med ribb i erme- og halshull.

Eli sa...

Åh, den var fin! Han kommer til å bli superfin i den!

Eli sa...

Ja, og jeg ser for meg en hettegenser i dette stoffet :-)

MinaMirakel sa...

åH, SÅ FIN!/åSA

Fangoria sa...

Görsöt!!!!

Ingrid sa...

Den var kjempefin! Gleder meg til jeg får stoffet også, men vet ikke helt hva jeg skal sy av det ennå.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no