tirsdag 6. januar 2009

Äntligen får Mille en!


Mille stackars har fått vänta alldeles för länge på en ny omlottjacka eller hoodie. Han använde sin förra som jag sydde i orange frotté väldigt väldigt länge men nu är den för liten. I oktober fick jag äntligen tid över att sy en omlottjacka (hoodless hoodie...) till honom. Och först nu kommer jag på att blogga om den!

Jackan är sydd i orange velour från Jofotex med det något chockerande valet rött till kantband och ärmmuddar. Den är en smal modell vilket passar min långsmalis mycket bra.

Mönster:
Eget, storlek 74.
Material:
Orange velour, röd interlock till kantbanden kommer från Jofotex, röd mudd från Stoff och Stil.
Maskinval:
Overlock att sy ihop, vanliga maskinen till att fålla kanter, coverpro med kantbandsapparat till att sy på kantbanden.
Tips Coverpro:
Jag använder helst tunnare interlock till att kantbanda, det fungerar jättebra!

15 kommentarer:

sygryn sa...

Jättefin! Jag är själv i tankestadiet till en liknande till min minsting. Skön att ha över en body, dessa kalla dagar!

prickig design sa...

Fin fin!!

stora lilla j sa...

superfin!

Lotta Sultan sa...

det var tur för mille!

Thea sa...

Finfin! Jag tycker förresten inte alls att färgvalet var konstigt! Jag hade samma till en omgång retrobrallor jag sydde i höstas var också jättenöjd med resultatet.

prickig design sa...

....coach...du är nominerad!=0)

Unknown sa...

Så fin och fin färg kombo! Bra jobbat!

Mimmi sa...

Härlig färgkombo! När jag hade vänner på besök och de tittade på alla sydda kläder och så blev de nyfikna på pojkkläderna Vadå, tyckte jag???? Härligt med färg även på grabbarna, det är ju till viss del därför jag syr iallafall. Lille G skall även han få en tröja utan huva för att ha under overallen hade jag tänkt, vilken sorts knäppning har jag dock inte bestämt ännu.

Än så länge har jag bara testat S&S mudd till CPn men är sugen på en body kantad med landskap. Det får bli efter mina beställningar som skall vara klara nästa helg. Är förvånad vad bra CPn fungerar. Enda hoppstygnen än så länge är över ett redan sytt kantband.

fante sa...

Hur fin som helst :-) Och orange och rött är ju så fint ihop :-)

Så du har "vågat" testa kanta med annat än Stoff och Stils mudd nu? ;-) Jag har faktiskt inte ens testat med deras än och bra har det gått iaf :-)

Doris_Assar sa...

Jättefin färgkombo!!!! :-)

Mysebo sa...

Vågad färgkombo, -snyggt. Jag har innan frågat tig pm muddråd. Var det SoS mudd som var bra? Det är dags för en beställning :-)

Cecilia & Busiga ungar sa...

Jag tycker det blev jättebra med röd kant till det orangea.

Gekko sa...

Rött och orange är ju rätt snyggt ihop men just dessa två krockar på ett lite oväntat sätt. Jag gillar det dock:-)

Mysebo: förlåt att jag inte svarade direkt! Stoff och Stils mudd är perfekt till byxor (bättre har jag inte hittat) men inte det bästa till kantbandaren.

Mysebo sa...

Tack för tipset. Jag har ingen bandkantare, så det gör inget. Jag har aldrig kantat något töjbart tyg, hitills. Men jag laddar inför det :-) Men mudden funkar att kanta utan bandkantare eller?

Gekko sa...

Ja, det fungerar jättebra! Att kanta vanligt med mudden alltså:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no