torsdag 8. januar 2009

Tvillingar


Vissa beställningar känns lite speciella och detta var en sådan. Ett tvillingpar beräknas komma till världen i slutet av månaden och jag fick den stora äran att sy åkpåsar till babyskyddet. Det känns på något konstigt sätt extra kul att sy till tvillingar och så är det så kul att få sy något som jag tror kommer kunna användas så otroligt mycket!
Jag sydde en åkpåse till Mille när han var pyttis och den var mycket uppskattat. Det kändes mycket bekvämare och säkrare att spänna fast honom i babyskyddet utan alldeles för mycket tjocka kläder.

Påsens konstruktion är enkel. Det är som en filt som är sydd ihop till en påse längst ner. På sidorna finns breda vingar som kan vikas runt om barnet. Som mest har man alltså tre lager fleece över babyn men man kan också välja att ta av lager för lager. Översta delen har ett fastsytt resårband som bildar en huva. Det finns mer bilder på konstruktionen här.

Mönster: Eget.
Material: Lila och limegrön tjock mjuk fleece från Stoff och Stil. Applikation i kontrastfärg. Smalt resårband.
Kul: Påsarna har kommit fram till beställaren, jag fick rätt fria händer med utformningen och hon verkar nöjd med mina val. Nu hoppas jag bara tvillingarna kommer trivas i sina påsar!

17 kommentarer:

HegeS -LykkeTROLL- sa...

Disse var helt utrolig fine ! Kule farger til et tvillingpar :o)

Anna-Snoddas sa...

Superfina! Ser jättemysiga ut, och vilka härliga färger! :)

Doris_Assar sa...

Grymt smart idé! Overall i babyskyddet är ju ingen hit direkt ;-)

prickig design sa...

dom blev så fina!!

Villa Nystuga sa...

Åh, vad kul att sy till tvillingar! Åkpåsarna blev ju jättefina :)

Håller med dig om att åkpåsarna är suveräna. Har själv sytt en nyligen till min systerson.

Lallis/Helene sa...

Så fina och smarta! Skönt att slippa overall i babyskyddet.

Heimlaga sa...

Det enkla är det fina, sa alltid min bildlärare som var konstnär!Det enkla verkar vara det smarta, dessutom!

♥Ida♥ sa...

åååh så söta.. =)

Fia sa...

Jättefina! Har sytt en liknande modell till sittvagnen fast utan påse nederst- bara som en övervikbar filt-, men det här var ju en superbra idé!

Lilla NovaK sa...

Vilka fina åkpåsar! Coolt med lite olika färger! De kommer ha det varmt och skönt i dessa fina påsar!

Jes sa...

De är verkligen jättefina!!! Jag har ju haft turen att träffa er under nyår & fick då både titta & känna på båda dessa, verkligen fina :)

Heilt spesiell sa...

Er dette til å ha inni soveposen i vogna?Kjempeflotte var de,ikke rart hun ble fornøyd:)

Gekko sa...

Tack alla! :-)
Heilt spesiell: nei, ikke til å ha i vognen (men de kan sikkert brukes til det også). Babyskydd er bilstol for baby, husker ikke helt hva det heter på norsk. Den der förste stolen man har det förste året.

Anonym sa...

Jag minns att jag blev stormförtjust över den smarta uppfinningen redan när du sydde den till Mille! Kul att se dem igen. Så snygga och praktiska!

Kram Thea

Heilt spesiell sa...

Ååå sånn ja!Genialt!

Bustråden sa...

bra ide och praktiskt och skönt för barnen

Syserine sa...

Herlige farger!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no