torsdag 14. mars 2013

Gekkos brødkurv versjon 3




Jeg har lenge hatt en tutorial eller tobrødkurv/forvaringskurv liggende i bloggen og det er så flott at det er så mange som bruker de! Nå er det sånn at jeg lenge har valgt å sy mine brødkurver på en annen måte.
I stedet for å sy en rund bunn så syr jeg den som en pose med avsydde hjørner. Genialt enkelt og veldig fint.

Det er lett å variere størrelsen på disse. Den du ser på bildet over er sydd av to rektangler som er 62x35 cm lang inkl sømrom. Jeg bretter stoffet og skjærer mot brettekant (31x35 cm). Med disse målene blir kurven ganske høy og jeg bretter ned kanten. Det gir mer stabilitet til kurven og gir et visst visuelt uttrykk.

Mellomlegg: på denne har jeg brukt voksduk som innerstoff fordi det er lett å tørke av. Når jeg bruker voksduk bruker jeg ikke mellomlegg hvis den er stiv. Ellers bruker jeg volumvlieseline. Er kurven liten kan man bruke tykk fleece istedet, men er kurven stor er risikoen stor at det ikke blir nok stabilitet av fleece.

Jeg har bare brukt rettsøm på vanlig symaskin. Siden den er vendsydd har jag ikke kastet over kantene.

Følg bildene nedenfor, og bare spør om det er utydelig!









FERDIG!

4 kommentarer:

madebyjinna.bloggspot.se sa...

Oj vilken fin tut du har gjort. Super enkelt!! Kul att du kommer vara med i mönster boken, Så spännande! Svägerskan har lovat köpa den år mig när den kommer ut. Kommer du ha den till försäljning i din webb shop??
Sköt om dig!
Klem Linda

Ugglan sa...

Superfin!

Unknown sa...

Å så fin, med tanke på färgvalet tolkar jag det som att du saknar Sverige ;-) Kram!

Anonym sa...

Linda, det är inte alls omöjligt att jag kommer ha den i nätbutiken! Vill du boka ditt ex via mig redan nu kanske? ;)

Malin: hehe, jag såg det först när den kom på bild faktiskt! Så färgvalet måste varit helt omedvetet! :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no