tirsdag 13. februar 2007

Förklädesklänning


En snygg klänning, om jag får säga det själv!
Mönster från Baby Cool, jag sydde i storlek "stor bäbis" som enligt boken skall motsvara 74-80. Dock stämde inte detta på min sötnos (som är rätt så knubbig). Så nu använder kompisens dotter (1 1/2 år gammal) klänningen. Tanken är att jag ska sy en i storleken mindre till min tjej, vi får se vad det blir!
Jag sydde i smalspårig manchester och kantade med ljusgrön snedslå. Detta var första gången jag vågade prova snedslå, hur lätt som helst då det inte är några konstiga vinklar! Enligt mönstret skall man ha knappar mitt bak och lämna öppet under knapparna. Jag ändrade dock och använde kardborreband (svart) på översta tredelen, det under sydde jag ihop.
Som detalj namnband med signaturen "Gekko" och en krona. Bild på denna kommer senare.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hitade hit via ditt inlägg i min gästbok :-)

Super fin klänning, tyget är ju underbart!!!!

Själv ritar jag alla mönster själv eftersom jag aldrig blivit nöjd då jag sytt från böcker och färdiga mönster. Alltid något som måste förändras....

Här kommer jag titta in igen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no