lørdag 16. februar 2008

Cerise muddbyxor


Pinsamt värre! Kompisarna som gav oss Herr Gekko (det får komma ett eget inlägg om honom vid ett annat tillfälle, nu blev ni allt nyfikna eller hur?) fick en liten dotter i maj. Det är länge sen! I maj och juni besvärades jag av graviditetsillamående, sen var det sommar och de reste iväg, när sommaren började gå mot sluten fick jag mina förvärkar och livet blev bara en väntan (och en del sömnad!) på Mille. Så vi har faktiskt bara träffat sötaste H en gång, i ett födelsedagskalas i augusti. Följdaktigen har inte hon fått någon välkommen-till-världenpresent förrän Mille kom och hennes föräldrar hälsade på oss. Skärpning familjen Gekko!

Iallafall fick H en mycket försenad present av oss då de kom hit. Storebror L fick en bok och H fick ett par Gekkomuddisar i cerise velour med brun mudd.

Mönster: Eget, str 74. För bra muddbyxmönster, se Ottobre 5/06.
Material: Cerise velour och brun stretchjersey från Stoff och Stil.
Maskinval: Overlock.
Roligt: Att vi äntligen fick träffa H och hennes familj!
Pinsamt: Att vi inte träffat de tidigare...

9 kommentarer:

Anki på sytt/vurm sa...

Fast det är ju positivt på det sätt att tjejen kommer kunna använda dem längre, de växer ju inte riktigt lika dundersnabbt när de närmar sig året :)

Thea sa...

Helrätt!!
Vi har också några kompisar vars barn vi inte träffade förrän på ettårsdagen! Å andra sidan träffade några andra vår då tio månaders yngsta för första gången. Det blir så ibland när alla har fullt upp!

Anonym sa...

Så dä rär det hela tiden tycker jag. Speciellt då man har vänner på annat håll än i staden där man bor. Gud vad produktiv du är trots att du nyss blivit 2 barns mor. Det är praktiskt så länge beisarna ligger still eller hur. Det blir lite annan full rulle då de börjar krypa.....
Som alltid är alla de nya plaggen väldigt fina. Det måste vara kul att vara vän med dig och få dina fina hemmagjorda alster.
//Klockarbarn

Jenny sa...

Ja det där känner jag också igen, vihar vänner som fick deras andra barn i samma veva som vår nummer 2, och vi har fortfarande inte sett varandra eftr de nya små kom till världen för bra precis ett år sedan. Det kommer alltid något i vägen...
Men byxorna är jättesöta och blir säkert uppskattade ändå!

Jes sa...

Bxorna blev jättefina!! Rosa och brunt är så fint ihop. Säger som de andra nu kan hon ju ha byxorna mycket längre :)

Gekko sa...

Vad sköna ni är! Nu känns det faktiskt mindre pinsamt!

OttoPippi sa...

Hej Gecko!!

>ag har nu införskaffat Ottobre nr 5 2006 för att du talar dig så varm om just det numret, ditt favvonummer. Bl a med bra muddbyxmönster. Men jag hittar inte en enda muddbyxa i det numret???? Har jag skaffat fel nummer eller?

/Lisa

Gekko sa...

Hej Lisa!

Nej, du har inte köpt fel nummer. Jag var nog lite otydlig. Mönstret är av trikåbyxor med mudd i midjan och resår i bensluten (upp till str 86 tror jag). Om jag använder det mönstret smalnar jag av det och kortar benlängden (ett tips är att korta ungefär halva benmuddslängden) och syr sen på en mudd i bensluten. Där kan man ju bara mäta av en mudd man gillar på befintliga byxor. Jag tycker att måtten till midjemudden stämmer bra. Hoppas att detta hjälper dig och att du inte känner dig lurad!

OttoPippi sa...

hej igen Gecko!!

Jag insåg faktiskt detta ca 10 minuter efter det att jag lämnat dig en kommentar :) :) Jättebra tips! jag skall göra likadant!
/Lisa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no