onsdag 19. august 2009

Röd och olivgrön siklesmekke


I inlägget om hjälmmössorna lovade jag att återkomma med alster i de två andra nya molnfärgerna. Här får ni se! Det bidde en siklesmekke i varje färg, en i rött med orange velour å baksidan och en i olivgrön med orange baksida. Kul färgkombos tycker jag!

Dessa färgerna är precis som de två andra hur härliga som helst! Den röda känns riktigt användbar och kan väl matchas med i stort sett vad som helst. Den gröna är hur kul som helst då den är lite oväntad, jag ser för mig många fräsiga kombinationer och framför allt är den ju riktigt bra även till vuxenkläder!!

Material:
Molntyg från JNYdesign i två nya färger. Det kommer alltså komma fyra nya färgställningar i slutet av månaden och jag hade sån tur att jag fick ett litet tygprov av varje färg i posten. Det räckte precis till två hjälmmössor i grönt och brandgult och sen nu två stycken dregglisar.
Återigen är inte färgåtergivningen den bäste, jag hade inget bra ljus när jag fotograferade...
Orange velour från Sundbybergs Textilcentrum.

Varför?
Varför jag säger just siklesmekke? Jo, jag måste träna mig lite på norska innan vi flyttar dit! Det ni!
(För den som inte vet betyder siklesmekke dreggellapp)

23 kommentarer:

Mimmi sa...

Men, skall du lämna oss här i Sverige?

De gröna molnen är de så petrolgröna som de ser ut på din bild?

Härliga dregglisar och jag längtar till de nya molnen kommer ut, jag som bara skulle köpa de bruna molnen.

Lallis/Helene sa...

Jättefina! Härliga färger! Det röda kommer nog bli min favorit!

Karin sa...

Jättefina färgkombinationer! Ska du flytta till Norge? Vad spännande!

od Andulky sa...

Jättefina! Spännande att flytta :-)!!

Pernilla sa...

Jätte härliga, de röda är absolut min favorit!!

Mysebo sa...

Oj flytt, de ja! Fina tyger... kommer som sagt bli beställning!

JuMel sa...

Åh, den röda är verkligen super och den gröna ser bättre ut än jag trodde. Kommer att bli en dyr affär det här... Dregglisarna är så klart oxå fina!

MinaMirakel sa...

Båda passade ju utmärkt ihop med orange!/Åsa

Cecilia sa...

En flytt minsann, snart?

Så ett utlåtande, har du någon prioriteringsordning på de nya färgerna? Innan jag såg din sömnad såg den mörkgröna trist ut men nu har jag nog ändrat mig :) Hur lime-ig är den ljusa?

Katrin sa...

Ååh, *love* gröna molnen...

Heilt spesiell sa...

Skal du flytte hit?? Da må du starte en stoffbutikk til oss så vi Norske hobbysyersker kan få kjøpt kule stoffer uten å bli ruinert på fraktkostnader....;)

Jeg digger ALT du lager.Hver gang jeg er innom blir jeg så inspirert!Du er bare nr 1 på det du gjør.

Gunnhild sa...

ja...! kom til norge!
hvor i landet havner du da mon tro??
slenger meg på den GODE ideen om at du kan starte stoffbutikk for oss stoffavhengige nordmenn, som er misunnelig på alt det nydelige svenske stoffet som fins..

Doris_Assar sa...

Åååhh...!!!

Moi! sa...

Fina färger!

prickig design sa...

å..så härliga de är!! :o) Jag tycker iaf att det är trist att du ska lämna stan...OCH Sverige!:O(

Aleisa Ribalta sa...

de är hur gulliga som helst. så kul att flyta till norge, mye spennende!

Anonym sa...

Jättefina dregglisar! Gillar det gröna tyget bäst. /petra.h

SiriR sa...

Wow, flytting! Ja da er det vel bare å friske opp norsken din igjen:)

Og enig med Heilt spesiell, start gjerne stoffsalg i Norge!!

Søte siklesmekker:)

Gekko sa...

I första omgång stannar vi ett halvår i Norge, sen får vi se hur vi gör! :-)

Hehe, stoffutsalg i Norge er jo en veldig god idé, jeg må si at jeg har jo alt tenkt tanken! :-)

Älsklingsfrö sa...

Har helt mittat att du skall flytta till Norge! Vi kommer sakna dig ;-) Tur att det finns internet och en Geckoblogg som trots allt kan följa med till Norge och hålla oss andra uppdaterade ;-)

GOBLIgobli sa...

Men neee!! Ska du lämna oss? :-o För inte tror jag det bara blir ett halvår inte. ;-)

Cecilia sa...

hej!

vart har du köpt de söta etiketterna?

Gekko sa...

Älsklingsfrö och Gobli :-) Vi får prata mer om det när vi ses någon gång!! ;-)

Cecilia: jag köper de från www.minanamnband.se

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no