tirsdag 30. mars 2010

Necessär eller börs eller så...



Jag har så mycket saker jag glömmer blogga om. Här är en liten börs slash sminknecessär, slash miniväska eller vad man nu vill ha den till. Den syddes för ett bra tag sen och såldes nästan direkt.

Modellen är enkel, en rundad men rak överdel, rynkad stor nederdel med rundade kanter nertill. Svart bomullstyg ned turkosa fåglar och små blommor på utsidan med ett matchande storprickigt tyg till foder.

Ser ni något annat nytt då? Labeln welanski design?
Jag tror inte jag bloggat om det men vuxensaker jag syr har sedan ett tag gått under ett annat namn än barnkläderna.

:mönster:
Eget, jag inspirerades nog lite på ett hörn av någon necessär sydd av Kort og søm.

:material:
Tunna bomullstyger från Stoff och Stil, volymmellanlägg.

15 kommentarer:

Jennie sa...

Jättesöt börs med många användningsområden!

Le Petit sa...

Man slutar aldrig att förvånas när man besöker din blogg! =) Vad kul att du börjat med ett vuxenmärke. Fin börs! Älskar pippifågeltyget, har använt det fast i den ljusa färgen till en somrig singoallatunika till min dotter.

SiriR sa...

Søt liten sak:)

Og gøy med eget navn til voksenting!

Åsa Tidqvist sa...

detta tyget är jag helt kär i, både det svart och det vita de har S&S. Väldigt snyggt just som liten "börs"!!

Helena sa...

Superdupernajs!!! Tyget är jättefint...har det själv med vit bakgrund...men nu när jag ser det så tycker jag nog nästan bättre om det här. Börsen är jättesöt:)

GOBLIgobli sa...

Men så söt och fin! Just sånt tyg som passar så bra till börsar.

Simsalabim sa...

Tyget är jättefint med svart bakgrund. Jag har använt det med ljus bakgrund till en filt, men jag tror att tyget gör sig bättre till små saker.

Gulligan sa...

jättesöt..

Anonym sa...

Jättefin börs, i ett av mina favorittyger för tillfället. Hade inte tippat på att det passade till en börs eftersom det är så sladdrigt...men när du gör det ser det ju jättefint ut.

Efwa - Medea sa...

Vilken jättefin design. Småväskor kan man ju aldrig få för många av.

Helena sa...

Jättesöt börs!

Marit sa...

Så fin den var! Du syr så masse fint! Har blitt så inspirert av bloggen din at jeg bare måtte kjøpe CoverPro :)

Caty sa...

Åh, den är superfin! Vilka fina tyger du använder dig av, älskar den här ^^

kalamajt sa...

så söt! smart att dela upp vuxen- och barnsömnad mer :)

Annemor sa...

Denne var supersøt :-D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no