mandag 19. juli 2010

Det var ju inte så svårt!



En härlig sydag för snart ett år sen inspirerades jag av världens bästa Syserine att sy ett par trosor till vuxen. Jag hade en skön brun jersey, hon hade spetsresår och ett mönster från Svenska Mönster. Mönstret har en hög och en låg modell, jag valde någonting mitt emellan.

Direkt efter att jag sytt de bestämde jag mig för att sy massor av underkläder men det har inte blivit av! Jag får helt enkelt ha en ny sydag med Syserine för att få upp suget, eller hur?
:mönster:
Svenska mönster, de har ett stort utbud av snygga mönster både till barn och vuxen.

:material:
Jag tror att jerseyn är Hilco, Vivi uni. Spetsresåren har jag för mig att Syserine köpt på Calletex, det finns i de flesta sybehörsaffärer.

:metod:
Själva trosan syddes ihop med overlocken medan resåren syddes fast med CP. Det var lite pilligt att få det rakt hela vägen och skulle säkert vara lite lättare med en specialpressarfot för det. Samtidigt går det nog rätt snabbt att träna in handlaget tror jag. Nu blev jag sugen på att testa igen!

17 kommentarer:

Pyssellycka sa...

Oj vad skoj, det kanske man skulle våga sig på! Fina!

Gryda sa...

Superfine!

jenny sa...

snygga! Visst är det roligt att ta sig tid att sy till sig själv.

Liza sa...

Snyggt! Jag har faktiskt sytt ett gäng trosor till mig själv, sen jag blev less på att aldrig hitta några som satt bra. Nu kör jag bara med hemsytt under :)

Miiaoo sa...

Snygga! Gillar den bruna färgen!

handsytt sa...

Schyssta! Inspirerande. Jag har provat att sy trosor förut. De fastnade vid knäna. Ha!

Eli sa...

Så flink du er! Kjempefine :)

Mimmi sa...

Underbart fina!

För att ha möjlighet att sy allt som man önskar så skulle det behövas minst 48 timmar på dygnet. Trosor har jag inte testat men jag har en beställning på fler vuxenkalsonger som måste tas tag i. Sedan syr jag småkalsonger till lilleman för fullt nu när det är dags att bli blöjfri.

SöstraMi sa...

Fint! Nu vill jag också prova :-)

SöstraMi sa...

Fint! Nu vill jag också prova :-)

g u r o sa...

Hihi - så fin! :)

Sydde meg ei truse sjølv i fjor ein gong, og tenkte å sy fleire, for det var gøy! Men akkurat som med deg, så vart det med tanken...hihi.. :)

Alltid morsomt å kikke innom til deg!
Håpar du har herlege sommardagar!

Klem

InaIda sa...

Snygga! Kul att sy till sig själv.

Hawk and Weasel sa...

SE där se där! JAg började sy ett par rosarandiga med röd kant för ett tag sedan, men mudden blev för tajt och ...ja... trosor kostar 3 för 99 på Lindex så att... det blev int så mcyket mer kan man säga...:D

Anna / och form sa...

Snygga!

Syserine sa...

jeg har brukt min masse!

Jes sa...

snygga!!! trosor måste jag testa, har bara gjort kalsonger.

handsytt sa...

Schyssta trollingar! Jag försökte själv sy sådana för länge sedan. De fastnade på låren och bidrog till ett gott skratt på syjuntan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no