søndag 4. juli 2010

Uggliga buggliga byxor med tillbehör


Jag har tidigare sytt rätt många mysiga bebisbyxor i det härliga uggletyget. Fast då har jag valt att ha färg på mudden, antingen matchande eller i kontrast. Nu valde jag en naturvit färg på mudden som går ton i ton med byxorna, och jag är jättenöjd! Det blev jättefräscht och sobert!

Alla byxorna med matchande dreggelscarves och dreggellappar ska till Bra Barnkläder i Stockholm. De har en egen lagershop på Söder samt webshop.

Utställningen jag medverkade på i helgen gick förresten över all förväntan! Glada besökare och Gekko sålde hur bra som helst! Tack alla ni som kom dit och hälsade på!
Sen var det lite kul att Epla uppmärksammade utställningen på sin Facebooksida, undrar om de sett det via Gekkos FB eller hur de nosade upp det?

:material:
Uggletyg i vitt med bruna eller röda ugglor från Jofotex, naturvit mudd från Stoff och Stil.

:På tal om Jofotex:
Är det någon som testat det nya fårtyget de fått in? Det ser kul ut! 




12 kommentarer:

grønn sa...

SÅ søte! Fint med hvit ribb.

Mia sa...

Vitt passar på bebisar tycker jag.

jenny sa...

jättefina byxor. Enkelt och snyggt med vita muddar till.

Benglan sa...

Söta byxor!
Jag beställde lite fårtyg i förra veckan. Kunde inte låta bli :) Får bara hoppas att det inte blir lika dåligt efter några tvättar som några av tågtygerna blev, men jag tog den risken...
Får hoppas att det dyker upp i veckan.

maria jordgubbe sa...

Jättesöta!

Anonym sa...

Supersnyggt med vitt till!
Stilrent & lättmatchat!

Älskar det uggletyget!!

Monikum sa...

Kjempefine. Ble virkelig sommerlige med hvit ribb!

Loppan sa...

Så fina byxor! Läser ofta din blogg och du syr alltid så underbara barnkläder. Oerhört inspirerande! Jag har en egen syblogg (nybörjarnivå) och har Gecko i min blogglista. Hoppas det är ok :)

Little HURRICANE sa...

vilka fina byxor!! ser superbra ut med vit mudd.

Gekko sa...

Klart det är ok Loppan, bara kul!
Benglan: då väntar jag på en recension ;-)

anna Ma sa...

Hejsan
Jätte söta kläder :)
Jag har beställt fårtyget hoppas att det kommer snart, så får vi se ..

Anna Martinsson sa...

Hejsan
Jätte söta kläder :)
Jag har beställt fårtyget,
hoppas att det kommer snart.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no