onsdag 21. juli 2010

Fräscht! Men var?

Vissa gånger undrar jag hur det står till med mitt minne... Jag sydde visst dessa i februari. Var är de nu? Var det en beställning? Eller var de med till Syfestivalen eller kanske ett Gekkoparty?? Eller till Sukker???
Jag blev i varje fall väldigt glad när jag hittade bilden, helt enkelt för att byxorna är så skönt fräscha :-)

Modellen är min vanliga byxmodell, denna gången i JNYs gula kanintyg med blå kaniner på. Mudden fick bli turkos, en oväntad kul kombo eller hur?
Det är förresten en av mina stora stora syglädjer, att lägga olika färger, material och mönster bredvid varandra och sen hitta den där oväntade crashkombinationen som gör att mitt hjärta skuttar till lite extra!!
Vad gör dig extra glad när du syr?

9 kommentarer:

TRI o MAR sa...

Jättesöta! Precis som du så finner jag ett stort nöje i att bläddra bland tygerna och finna olika kombinationer!! Det gör mig extra glad!

Kalunji040 sa...

det som gör mig extra glad när jag syr (eftersom jag syr mycket på frihand) är att aldrig riktigt veta vad resultatet blir. Att under arbetets gång komma på att ändra kragar, eller lägga sömmarna på ett annat ställe (lite svårt med såna byxor kanske) men att det är ganska fritt att experimentera. Det gillar jag! Sen gillar jag det extra mycket när det faktiskt funkar (till skillnad från mitt senaste klänningskaos).

Anne Emilie sa...

Denne var helt herlig og frisk! Har det stoffet liggende, tror jeg må prøve meg på en sånn :D

Wimsan Mari sa...

Gulliga var det ordet som kom först.
Vad som gör mig glad är när jag lyckas med bandkantningen ... Har tränat alldeles för lite på CP:n.

Att få vakna på morgonen och äta frukost på altanen i det härliga vädret, det är lycka just nu för mig ...

Ha det gott !!

Maria sa...

Jag blir nog mest glad när vår lilla busunge nöjt konstaterar "Mamma har sytt dom!". För en 3åring är allt mamma gör fint, även fast sömmen krånglade och ser ut som ett virrvarr på baksidan för att man inte orkade sprätta bort all tråd utan bara det som behövdes och sydde ny söm ovanpå... =)

sorkmor sa...

söta brallor :) jag blir glad när 4 1/2 åringen väljer "hemsytt" framför köpekläder, (han är väldigt kräsen ibland). Och så klart när allt klaffar och blir rätt på en gång, tyg färg och modell :)

MinaMirakel sa...

Söta byxor, extra kul är det när man hittar något i gömmorna man kan använda och passar perfekt!/Åsa

OttoPippi sa...

Ja en ganska oväntad kombo... Undra varför egentligen? Gult och blått/turkos brukar man ju ibland komba. Men vet inte om det gjorts med just detta tyget förr. Älskar resultatet!!!! Verkligen!!

Trosan nedan ser också så proffsig och fin ut. Fast jagh själv inte rikitgt ids sy sånt som ändå inte syns... :-)

Jes sa...

Igen kanon kombo!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no