lørdag 22. desember 2012

Den var visst ikke til meg...


Tenk, nå er det bare to dager igjen til jul!
Jeg har "fri" fra nettbutikken og satser på å rekke gjennom de hjemmesydde julegavene i tide, selv om jeg ikke er så helt sikker på at jeg skal få det til i år...
Det eneste jeg var helt sikker på i år var at jeg skulle ta meg tid til å sy en ny kjole til meg selv. Jeg skulle ha en kjole i PopHeartsstoffet, den skulle være i vannfallsmodell og ha kule ermer med puff og vikninger. jeg var så utrolig fornøyd mens jeg sydde, den så ut til å kunne bli veldig bra! 

Men nå lyser det gjennom at det ikke helt ble slik ikke sant? Helt rett, og det er ikke jeg som står der med en fin gravidmage på bildene heller (jeg er på ingen måte gravid nemlig!).
Når kjolen var ferdig nok til å prøves var det bare å svelge og innse at den satt ekstremt dårlig på meg. 
Jeg har en ganske liten byste og smal øvre overkropp og det ble rett og slett ikke bra! Det var så mye ekstravidde at det så ut som at jeg hadde tatt på meg en uformelig sekk... Ikke bra!

Heldigvis fikk vi kaffebes
øk til Julekongen rett etterpå og fine M passet kjempebra i kjolen! Den sitter utrolig bra og passer jo kjempefint til en fin mage!
Så nå har M en fin ny kjole til å stråle i og jeg er tilbake på rute en. Uten tid til å sy en ny kjole. 
Det blir nok reprise på tidligere meritter på julaften i år gitt! Jeg er bare veldig glad for at jeg fant noen som kunne ha den, det hadde vært utrolig kjedelig om den bare hadde blitt liggende der og glo på meg, litt sånn Pilutta-deg-aktig...

Drømmen er om jeg likevel skulle rekke å sy en kjole, i samme stoff, men i den samme modellen som jeg sydde Gigaballkjolen i. (Ain't gonna happen, I know!)

Hepp, da har jeg delt min seneste fadese, håper at jeg er alene om å sy så totalfeil nå i desember!

1 kommentar:

Susanna sa...

satt ju perfekt på din väninna! :) Lyllos henne som fick en sådan ny fin kjole till jul!

God jul och tack för att du delade med dig! Jag hoppas också på en klänning innan jul men näe, aint gonna happen här heller.

Ses vi i februari?!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no