onsdag 12. desember 2012

Min bryllupsveske - med magiske gafler

Er det mulig?
Jeg sitter og blar gjennom bildene fra bryllupet i sommer og finner ikke et eneste bilde av vesken min? Når jeg endelig klarte å huske at jeg skulle blogge om den, flaks at det var ok (ikke bra) lys på kjøkkenbenken og at kameraet var i nærheten!

Dette var en av de tingene jeg ikke visste sikkert om jeg skulle få tid til å sy, jeg hadde til og med lånt min søsters fine veske fra hennes bryllup slik at jeg visste at jeg hadde en. Men så bestemte jeg meg for at jeg bare måtte sy vesken selv. Jeg hadde fått tak i plisségafler, og jeg hadde veldig lyst til å prøve disse. (Les mer om gaflene under bildet)

Vesken er sydd med fine bretter på den ene siden, glidelås i toppen og skal holdes som en clutch. Den er stivet av og har to rom. Og stoffet er såklart av akkurat samme batch som bryllupskjolen.


Plisségaflene er en fiffig konstruksjon der man bruker en gaffel med to tenner for å brette nøyaktig like store bretter/veck/vikninger i et stoff. De finnes i forskjellige størrelser, jeg har et kit med fem forskjellige gafler.
Det er utrolig enkelt å lage brettene med gaflene!

Jeg har ikke tatt noe eget bilde av gaflene, så jeg googlet rundt på bilder. Da fant jeg en give-away der Krimskrams, en herlig svensk blogg, trekker ut en heldig vinner av et sett med fem gafler. Trekning 16/12-12. Konkurransen finner du her. (Og så passet jeg på å låne bildet av gaflene fra Krimskrams samtidig)

Bildet er lånt av Krimskrams
Tanken er at jeg skal lage en tutorial eller sew along på hvordan man syr en egen clutch, men det får bli etter jul. Før jul er det litt for mye rett og slett :)
Vil du vite mer om gaflene og hvordan de funker kan du jo bli inspirert av Krimskrams, eller hvorfor ikke besøke forhandleren Dinlampa.com? Her finner du alt av materiale til å lage egne kule lamper!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefin väska och himla kul idé! :)

/Jasper Ina

Krimskrams sa...

Så fin väska! Tack för inspiration och länkning :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no