tirsdag 10. juli 2007

Pyttesmå bebisbyxor



Ett kompispar har fått pojk nummer två. Vi kommer att träffas snart och då måste ju nytillskottet få en välkommen-till-världenpresent. Dessa byxor är de minste jag någonsin sytt (om man bortser från dockkläder och det gör jag ju. Jag sydde inte barnkläder än den gång då vi använde pyttekläder). Jag kan inte minnas att Gullklumpen haft så små byxor, och hon simmade ändå i 56 de första veckorna. Minnet bedrar!

Byxorna är sydda av mönstret till trikåbyxor från Ottobre 5/06 som vanligt med lite modifikationer. Lite lägre mudd, resårband i bensluten i stället för bara en fåll och som en extra touch sydde jag ner sömsmånen i midjan med tvillingnål.

Jag hoppas så småningom att få en bild på pojken i sina nya röda velourbrallor. Lägg märke till namnlappen som fått en helt ny placering(för mig) uppe på mudden. Känns annorlunda.

Mönster: Trikåbyxa i storlek 56 i Ottobre Design nr 5/06, lite modifierat
Material: Röd velour från Olssons Tyger, smalt resårband
Svårighetsgrad: Lätt
Glädjemoment: Att ett bebisplagg kan vara så pyttelitet!!! Så gulligt...

3 kommentarer:

Jes sa...

Vilka jättesöta byxor, tänk att de varit så små en gång, minet svicker en snabbt:)

Gekko sa...

Ja, verkligen! Minns du första gången ni hälsade på med K efter att O var född? K kändes så stor jämfört med O, trots den lilla åldersskillnaden! Och ni kunde inte fatta att K också hade varit så liten=)

malin sa...

Sååå sött! Och pluttigt :) Jag sydde ett par i strl 50 härom veckan... Synd att det är så sällan man får anledning att sy så smått...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no