torsdag 29. november 2007

Kantbandspressarfot och rullfåll


På begäran kommer här bilder av två helt skilda saker.
Den översta bilden är en fuskbild på CoverPromaskinen med kantbandspressarfoten monterad fast maskinen har ingen tråd som den observanta läsare kanske ser. Man trär alltså i kantbandet genom först en spånnare (längst till höger) och sen en vikare, bandet kommer ut färdig vikt och förs där ihop med det tyg det skall sys fast på. Bild nummer två är för att visa hur det ser färdigt påsytt. Det är en provlapp från innan jag sydde omlottbodyen.

Den nedersta bilden är en närbild av rullfållen på mina klockade kjoler. Jag kunde inte ta någon närbild av sömmen på kjolen då de redan var ivägskickade. När jag skulle sätta mig och sy en ny rullfåll såg jag att jag inte slängt en av provlapparna från när jag sydde den så jag fotade den istället. Hoppas det visar vad du ville se Thea!

5 kommentarer:

Carolina sa...

Men jag vill också ha! Var har du köpt den?

Anonym sa...

Vilken snabb service med fotona! Det var den pressarfoten jag trodde, finns en liknande för PFAFF också.

Gekko sa...

Carolina: Den är köpt på symaskin.nu, fast via telefonkontakt. Den är tyvärr alldeles för dyr för mitt eget bäste men just nu känns det som att den är värd varenda krona. Jag har precis sytt klart en hoodie och den är klart snyggast så långt!

Vad skönt att det finns för dig också Elin. Har du en blogg eller kan jag se vad du gör någonstans? *nyfiken i en strut*

Anonym sa...

Jag vill oxå köpa en så mycket enklare livet skulle bli hah a vad duktig du är imponerad själv är jag nybörjare men det e så kul

Jes sa...

ÅÅÅ vill ha en kantbandsmojäng nu .... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no