søndag 15. februar 2009

Hallon till Mille


Har ni sett att det kommit en ny färgställning av kaniner från JNYdesign? Nu är ju inte rosa min favoritfärg men jag köpte lite ändå. Nu önskar att jag köpt mycket mer! Rosa är ju så olika och just denna är hallonfärgad eller fuchsia eller vad man nu kan kalla den. Jättesnygg! Nu var det faktiskt sonen och inte dottern som fick första hallonplagget. Dottern var lite avis...

Visst är det häftigt vad olika kombinationer av färg påverkar hur man ser de? Mimmi sydde två olika plagg i samma tyg, det ena med kantar i cerise, det andra med bruna detaljer. Och kolla hur olika de ser ut bredvid varandra! Själv hade jag tänkt göra stickningar, fåll och kantband i aqua men det blev inte som jag tänkt. Det ena tog det andra och slutresultatet ser ni ovan. En tröja med bruna kantband i armslut och halslinning, naturvita stickningar på axelsömmen och avigsidan av breda täcksömmen till fållen.

Mönster:
Helt nytt och under utprovning, storlek 80. Tanken är att få fram ett mönster i ungefär samma smala snitt som Ottobre Creative Workshop 301, fast utan att vara insvängt och så i mindre storlekar då. 301 är från 92 och uppåt tror jag.

Material:
Nya kaniner från JNYdesign i fuchsia, hallon, vad man nu väljer att kalla det. Mjuka, sköna och med ett starkt tryck. Går att köpa via ett detta beställningsformulär, hur smidigt som helst.

Längtar:
Till att få prova tröjan på Mille. Jag kan ju inte riktigt väcka honom enkom för att prova en ny tröja...

Synd:
Att jag var så ivrig efter att få blogga om tröjan att jag inte hade tålamod att vänta till jag fått en bättre bild. Jag är ändå inte hemma på dagarna så jag kan ju se långt efter att fotografera i snön. Vi har ju bitkallt och massor av snö - härligt!

7 kommentarer:

Äppel Päppel sa...

Jättefin! Vill också ha det tyget!!!

prickig design sa...

så fin den var! han kommer bli så snygg! snyggare!:o)

Anonym sa...

Ja, den kombinationen är verkligen grymmesnygg! Såg också Mimmis olika kombinationer - vilken skillnad. Jag är ju inte heller nån rosafantast, men den här rosan är riktigt snygg!
//Thea

Handarbeidsida sa...

Kjempe fin! Har veldig lyst på det stoffet!

Strömming sa...

Jättefint!

Jes sa...

Så fin den blev!!!! snyggt med kanband i hals och ärm.

Gekko sa...

Tack! Tyvärr hann den inte fastna på bild under användning innan den fick åka på tvätt... Mille insisterar på att äta all mat själv för tiden, slevar i sig med sked med tillhörande tvättberg! :-D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no