fredag 27. mai 2011

Soldans?

Tenk så fint det hadde vært hvis jeg kunne en liten soldans, da skulle jeg danset bort regntunge skyer og etterpå gått ut og flottet meg i en solhatt!

For en stund siden fortalte jeg at jeg at jeg hadde begynt på fire solhatter og bare fått ferdig en. Nå er alle ferdige. Jeg har fått en helt egen solhatt, Gullklumpen har fått velge stoff selv og så blitt litt irritert over at jeg plasserte båndet hun valgte på en annen måte enn hun ville. Jeg får nok blogge om disse to senere. Og i tillegg har jeg fått ferdig et lite utvalg solhatter som skal få komme seg til Sukker senere i dag. Bare synd da at været ikke frister til å spasere rundt med solhatt og bare bein!




:materiale:
Grønt og rosa stoff er dynetrekk fra loppemarked.
Jordbærstoffet er egentlig en sommerduk fra Hemtex eller noe sånt. Den har jeg brukt til solhatter både i fjor og i forfjor!
Til fôr i de fleste har jeg brukt hvitt lakenvev, til den siste hatten i dag kjempet jeg meg til å få ut alle delene, så godt når jeg får brukt de aller siste små stoffbitene!

:dagens sytips:
Når jeg syr solhattene er jeg meget nøye med å stryke. Jeg bruker et lite smalt strykebrett (sånn som egentlig er til å stryke skjortearmer og buksebein) og former sømmene på denne. Det tar litt lengre tid, men resultatet blir så uendelig mye bedre!

:hvor:
Disse finner du snart på Sukker på Bakklandet i Trondheim.

6 kommentarer:

Unknown sa...

Men å så söta!

Mimmi sa...

Jättefina! Jag vill också sy hattar - hoppas på sämre väder i helgen så man utan dåligt samvete kan sitta i systugan. ;-)

Ha de bra och trevlig helg!

Unknown sa...

Fina hattar!

Mia sa...

Hejsan!

Jag måste säga att jag älskar ditt tyg cirkus, tänkte höra om det kommer att komma i andra färger? Jag nämligen vilja ha den i vit med svarta cirklar.

Ewa sa...

Jag kom precis hem från en marknad dit jag hade med mig 13 solhattar, nu var det mulet som fasen så jag sålde bara 4. Men nu har jag ett lager iaf. Den med rosa är min favorit av dina!

Älsklingsfrö sa...

Finfina! Jag funderar på att kanske ta mig i kragen och sy en till mig själv. kanske ;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no