tirsdag 5. juni 2012

Horsehair braid? Hjelp?

Nå behøver jeg hjelp!
Jeg holder på å sy en litt avansert kjole/klänning og i følge mønsteret skal jeg bruke horsehair braid i falden.
Jeg har googlet på det og det virker som et fantastisk hjelpemiddel.

Er det noen som har erfaring av det? Tips?
Og enda viktigere, hvor kan man få tak i det?

Tips til noe annet jeg kan bruke i stedet?

Her er et bilde av horsehair braid som jeg har lånt fra den fantastiske bloggen Gertie's new blog for better sewing (Linken går direkte til et blogginnlegg om horsehair braid.)


3 kommentarer:

Marika sa...

Kallas också för krinolin tape, hittade bara här i utlandet...

http://www.venacavadesign.co.uk/Products/Crinoline_Tape.html

Anonym sa...

Tack Marika! Har du använt det själv? Eller någon annan?

Mrs.Bao 包 sa...

Det finns ingen hattmakare i närheten då som du kan fråga? Dom har (nog) garanterat. :) Annars äre nog etsy eller nåt som gäller. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no