onsdag 6. juni 2012

Leker meg litt...

;-)
Gjett om jeg har lekt meg!
Jeg har åpnet babylockesken og kost meg skikkelig!

Den første wow-opplevelsen var lyset. Den har LED-lys, og det er flere av de. Det utgjør en utrolig stor forskjell!
Extraordin-Air heter det "nye" treingssystemet. Og det er enda lettere og bedre enn det jeg hadde på min Imagine Wave.

Jeg har bare tredd meg fram til vanlig 4-trådsoverlock, og så til Wave. Litt rart, jeg hadde jo wave på den gamle maskina også, men den brukte jeg aldri. Nå fikk jeg for meg at jeg skulle teste noe nytt.

Dagens søm er altså ganske enkel og kjempefin!
Jeg har sydd et enkelt pannebånd (enkelt som at det er enkelt stoff), og avsluttet med wavesøm oppe og nede. Jeg synes det ble kult!
Her tok jeg hvit tråd i nålen og øvre griper, og så en rosa skinnende spesialtråd fra Janome i nedre griper.

Lurer på hvorfor jeg ser så skremt ut, det er tross alt jeg selv som er fotograf...
Neste prosjekt er å teste kjedesøm, coversøm og sikkerhetssøm. Gleder meg!

:de nye stoffene:
De nye stoffene som er på vei (sommerfugler, sopper, sikksakk) er i Norge, de er ferdige i tollen og venter akkurat nå på videre frakt nordover. Ifølge sporingssiden kan jeg vente de hit tidligst på fredag. Vi får bare krysse fingrer og tær for at det går fort, jeg vil ha de nå!

3 kommentarer:

Litefrø sa...

Wave er itrolig lekkert! Jeg har brukt den og vanlig tre tråds overlock med tynnt mohair garn! Det bøe knall kult!

Annwes sa...

Gratulerer med ny maskin, gøy å sjå bilete av deg :-)

Heilt spesiell sa...

Så gøy å leke litt!! Søt tråd remse nedenfor ene øret ditt også, hihi ;) Gleder meg til nye stoffer!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no